ذبح دام در کشتارگاه‌ها مانع از شیوع بیماری‌ها می‌شود

حسین رشیدی گفت که رعایت نکردن شرایط بهداشتی در ذبح و نگه داری گوشت باعث شیوع انواع بیماری های مشترک بین حیوان و انسان می شود، از این رو دام ها باید در کشتارگاه‌های مجاز ذبح شوند.
وی افزود که رعایت نکردن شرایط بهداشتی از جمله دفع نامناسب اجزای غیر خوراکی دام، ضدعفونی نکردن محیط و… از طرق مختلف مانند وسایل نقلیه و رفت و آمد افراد، حیوانات ولگرد مانند سگ و گربه و آلوده شدن منابع آب‌های زیر زمینی به مناطق دیگر سرایت می کند.
رشیدی با بیان اینکه مردم نباید در تامین گوشت سالم که از مایحتاج ضروری آنها است، دغدغه ای داشته باشند، گفت که با رعایت نکات بهداشتی از سوی کشتارگاه‌ها، مردم و نظارت کامل دامپزشکی در این زمینه دیگر جای نگرانی در شیوع بیماری‌های مشترک دام و انسان نیست.
وی با اشاره به بیماری‌های خطرناک بین دام و انسان گفته بروسلوز، هاری، کزاز، سل، سالمونلوز، شاربن و بیماری‌های نوظهوری مانند تب خونریزی‌دهنده کریمه کنگو و بیماری‌های انگلی شامل کیست هیداتیک، سارکوسیست، انگل‌های پوستی و جلدی، انواع قارچ‌ها از جمله مهم‌ترین بیماری‌های مشترک بین انسان و دام محسوب می‌شوند.
مدیر کل دامپزشکی استان کرمان افزود که ذبح در کشتارگاه‌های مجاز با بازرسی کامل بهداشتی صورت می‌گیرد تا گوشت سالم به دست مردم برسد بنابراین جای هیچ گونه نگرانی در تهیه گوشت سالم نیست.
وی یادآور شد که شهروندان می توانند در صورت مشاهده هر گونه تخلف از طریق شماره تلفن ۱۵۱۲ و پیامک ۳۰۰۰۲۳۱۵۱۲ مسئولان را مطلع کنند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=13316
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.