رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان:


تزریق واکسن کرونا را براساس پروتکل وزارتخانه انجام می دهیم

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه با درخواست برخی ادارات مواجه هستیم و مطالبه واکسن دارند، بیان کرد: ما طبق پروتکل و دستورالعمل وزارتخانه عمل می کنیم و سند ملی و بخشنامه اجرایی وزارتخانه بالادست ماست.

به گزارش کرمان نو، حمیدرضا رشیدی نژاد پیش از ظهر امروز ۱۱ اردیبهشت ماه در جلسه استانی ستاد مدیریت کرونا اظهار  کرد: طی هفته گذشته روند ثابتی در موارد ابتلا به کرونا را در استان کرمان داشتیم و تقریبا وضعیت پایدار با یکسری افت و خیزها همراه بود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۹۱۵ نفر بیمار کرونایی بستری در استان داریم، افزود: ۶۰ درصد از این آمار مربوط به حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان است.

رشیدی نژاد بیان کرد: تست ۵۰۴ نفر از بیماران بستری، مثبت قطعی و بقیه نیز به لحاظ تشخیص بالینی مثبت هستند. ضمن اینکه ۱۳۴ نفر بیمار کرونایی در آی سی یو بستری و ۴۰ نفر تحت ونتیلاتور هستند.

وی بیان کرد: هنوز ظرفیت تخت بستری در استان داریم و روند به گونه ای است که امیدواریم تثبیت شود و شاید تا یک هفته تا ۱۰ روز آینده روند نزولی داشته باشیم اما هیچ چیز قابل پیش بینی نیست.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه به دلیل پهناور بودن و اقلیم متفاوت استان ممکن است مدت طولانی تری در قله پیک بمانیم، گفت: در حال حاضر در سیرجان و جنوب استان نگرانی داریم و سیرجان ۲۰۰ بیمار بستری دارد. در جنوب نیز زیرساخت ها مقداری ضعیف تر است و به دلیل همجواری با هرمزگان و سیستان و بلوچستان، شرایط متاثر است.

وی در بخش دیگری از سخنانش درباره تزریق واکسن کرونا اظهار کرد: تاکنون ۶۵ هزار و ۶ واکسن به استان کرمان وارد و به ۴۰ هزار و ۶۳۱ نفر تزریق نوبت اول صورت گرفته است.

رشیدی نژاد تصریح کرد: ۱۰ هزار و ۲۱۶ نفر نیز دوز دوم را دریافت کردند و ۱۰ هزار واکسن باقی مانده که برای نوبت دوم دوز اول و بخشی افراد دارای اولویت و سالمندان است.

وی بیان کرد: تاکنون به ۴۴ هزار و ۱۷۱ نفر افراد بالای ۸۰ سال در استان کرمان واکسن کرونا تزریق شده و آمار واکسن های هر شهرستان به تفکیک وجود دارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: فاز یک واکسن را بالای ۹۰ درصد افرادی که در اولویت بودند، دریافت کرده اند.

وی با اشاره به اینکه با درخواست برخی ادارات مواجه هستیم و مطالبه واکسن دارند، بیان کرد: ما طبق پروتکل و دستورالعمل وزارتخانه عمل می کنیم و سند ملی و بخشنامه اجرایی وزارتخانه بالادست ماست.

رشیدی نژاد تصریح کرد: تاکنون در کرمان به غیر از پروتکل، واکسن نزده ایم و ممکن است کسی تخلف کرده باشد که خودش مسئول است و اگر ما متوجه شویم همکارن ما بوده حتما عزل می شوند. اما هنوز موردی در این زمینه در استان نبوده و اگر کسی می داند چنین چیزی هست، اطلاع بدهد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=69721
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.