دادستان کرمان خبر داد:


تعیین تکلیف افراد فاقد شناسنامه در دستور کار

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان از ورود و پیگیری معاونت حقوق عامه این دادستانی به موضوع تعیین تکلیف افراد فاقد شناسنامه خبر داد و گفت: در مقاطع زمانی سابق بر طبق دستور قضایی، اسناد هویتی برای ۳۱۰ کودک و نوجوان فاقد شناسنامه صادر شده است.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا، دادخدا سالاری در تشریح این خبر افزود: کودکان و نوجوانانی که سال ها فاقد اسناد هویتی بوده اند در حوزه تحصیل، بهداشت و درمان، آموزش و … با مشکلات جدی روبرو می شوند که بر این اساس، دادسرای عمومی و انقلاب کرمان با صدور دستورات قضایی لازم تعیین تکلیف هویت این افراد را تا حصول نتیجه نهایی پیگیری کرده است.

وی پیگیری های تخصصی نهادهای نظارتی در راستای تعیین تکلیف هویت افراد فاقد شناسنامه را مورد تقدیر قرار داد و اظهارداشت: اخیرا نیز افرادی با ادعای ورود به استان کرمان از استان های مجاور، درخواست صدور اسناد هویتی داشته اند که بررسی های تخصصی درباره آنها از سوی سازمانهای نظارتی در دست انجام است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان با اشاره به این مطلب که درخواست این افراد مربوط به مرکز استان نیست، عنوان کرد: صدور اسناد هویتی بر اساس نتایج بررسی های تخصصی سازمان های ذیربط انجام می شود و از این رو تاکید می شود که هرگونه درخواست افراد در این حوزه باید از مجاری قانونی پیگیری شود.

سالاری، دستگاه قضایی را حامی حقوق فردی و اجتماعی افراد دانست و تاکید کرد: دادستان به عنوان مدعی العموم درخواست های قانونی افراد را تا رسیدن به نتیجه مطلوب پیگیری می کند و در این رابطه تلاش می شود که دستگا قضایی به عنوان ملجا و پناهگاه افراد بتواند به خوبی نقش خود را ایفا نماید.


لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=89116
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.