تغییر چهره بیماری ها در ایران

علی اسماعیلی ندیمی در همایش روز بهورز در رفسنجان با اشاره به کاهش نرخ فرزندآوری و افزایش سن ازدواج در میان جوانان، گفت که باید برای این مسائل اجتماعی فکر مناسبی اتخاذ شود.
وی افزود که بعد از سه دهه از طراحی و اجرای شبکه سلامت، چهره بیماری‌ها در ایران تغییر کرده و اکنون بیشترین عامل مرگ و میرها بیماری‌های قلبی عروقی، سرطان‌ها، بیماری‌های مزمن تنفسی و حوادث ترافیکی است.
اسماعیلی ندیمی با اشاره به افزایش متوسط طول عمر جامعه ایرانی، تصریح کرد که متوسط طول عمر مردان به 73.5 سال و زنان 74.5 سال است و برای این موضوع زحمات زیادی در حوزه سلامت کشیده شده که موجب افزایش شاخص سلامت و طول عمر انسان‌ها شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گفت که در سه سال گذشته تحول خوبی در شبکه بهداشتی درمانی شهرستان انجام شده و تمام مراکز بهداشتی و درمانی خانه‌های بهداشت روستاها تعمیر، بازسازی و احداث شدند، همچنین در مراکز بهداشتی دندانپزشک و روانپزشک مستقر است.
اسماعیلی ندیمی با اشاره به کاهش نرخ فرزندآوری و افزایش سن ازدواج در میان جوانان، تصریح کرد که باید برای این مسائل اجتماعی فکر مناسبی اتخاذ شود.
رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی رفسنجان عنوان کرد که سیستم بهداشت و درمانی باید مردم را کمک و راهنمایی کند و با عوامل سرطان‌ها و بیماری‌های قلبی عروقی آشنا کنند.
به گفته وی با تلاش‌هایی که در این زمینه انجام شده میزان کشف سرطان‌ها هم افزایش یافته و مردم نسبت به سلامت خود حساسیت بیشتری دارند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=14020
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.