تور رسانه‌ای هنزا برگزار شد

به نقل از خبرآنلاین – تور رسانه ای هنزا روز پنجشنبه با استقبال شهردار جوان و توانمند این شهرآغاز شد.
در حالی که در کرمان کولرها روشن است دراین شهر یا دهکده توریستی هوا بسیار عالی وخنک بود. آنجا هنوز بوی مهربانی نان تازه و درختان گردو می داد. آسمان آبی در جوار رودخانه خروشان ،جاده های پیج وخم ،دره های زیبا چشم هر بیننده ای را می گرفت،مردمانی زحمتکش ومهمان نواز وبا تقوا میزبانانی با صفا برای هر گردشگر بود .
شهر هنزا چهره ای کاملا متفاوت با دیگر شهرهای استان را در جلوی چشم گردشگران قرار می دهد مراتع وجنگل های سرسبز وبرکه های متعددی در قلب کویر چشم نوازی می کنند.
شهر هنزا در غرب کرمان رتبه خوبی از لحاظ برف وباران در استان را داراست. اقلیمی کاملا متفاوت از شهرستان‌های شمالی وشرقی استان دارد. جزو شهرهای سردسیر محسوب می شود. کوهستان‌های پوشیده از انواع درختان وحشی و دارای متنوع ترین گونه‌های گیاهی وجانوری است. هنزا بزرگ ترین بخش رابر است این شهر۹۳ روستا را درخود پوشش می دهد تا ۴ کیلومتری شهر رابر جز شهر هنزا محسوب می شود رابر در واقع به رامسر استان کرمان شهرت دارد..
با دیدن این مناظره، منظره های استان‌های شمالی تداعی می شود، ارتفاعات بسیار کم شیب وملایم و ارتفاع این منطقه از سطح دریا ۳۶۰۰ متر است.
در حال حاضرشهردار هنزاء جوان توانمند و کار بلدی است و سعی دارد طرح‌های گردشگری و اجرای بین المللی در این منطقه ویژه گردشگران اجرا کند.
محمد علی بهرامی تاکید داشت که هنزا یکی از جاذبه های خاص استان کرمان است. تلاش می شود که با جذب گردشگر و اجرای طرح‌های مناسب زیر ساخت‌های گردشگری را در این منطقه ایجاد کند .
وی ادامه می دهد که به دلیل شرایط خاص کوهستانی زندگی در این مناطق عملا عشایری است. از اوایل اسفند تا اواخر تابستان ادامه دارد و بدلیل بارش برف و سرمای هوا منطقه خالی از سکنه می شود.
بهرامی گفت که سعی می کنیم با کمک سرمایه گزار بخش خصوصی زمینه لازم برای توسعه گردشگریرا مهیا کنیم و در فصل زمستان نیز میتوان با استفاده از شرایط آب و هوایی پیست اسکی در منطقه راه اندازی شود .
بهرامی از استاندار کرمان که از سرمایه گزاری با تمام توان در سطح استان حمایت می کند تشکر کرد .
از جاذبه های گردشگری شهر هنزاء می توان از امامزاده سید مرتضی، بندر هنزاء، تخت سر تشتگ از مناطق گردشگری است که بیشترین مسافر را جذب کرده است نام برد .
وی می گوید که گذر رودخانه و خانه های پلکانی همانند شهر ماسوله سبب شادابی و طراوت شهر شده است.
در فصل تابستان، عشایر منطقه در اطراف روستا اتراق می کنند و به رمه گردانی، فراوری محصولات لبنی و تولید صنایع دستی مانند نخ ریسی و گلیم بافی می پردازند .
مهمترین سوغات هنزاءگردو ،بادام وعسل و محصولات لبنی است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=13741
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.