فرمانده انتظامی استان کرمان تشریح کرد:


جزییات کلاهبرداری ۲۰۰ میلیاردی آهن‌ در کرمان

فرمانده انتظامی استان کرمان در پی دستگیری کلاهبرداران ۲۰۰ میلیارد ریالی آهن‌آلات جزییات این پرونده را در جمع خبرنگاران تشریح کرد.

سردار عبدالرضا ناظری اظهار داشت: افرادی در یک واحد صنفی در خیابان «شهید صدوقی» کرمان با سواستفاده از سیر متغیر صعودی و نزولی قیمت آهن‌آلات مبادرت به خرید و فروش می‌کردند. این افراد با جلب اعتماد مردم و برنامه‌ریزی ازپیش‌تعیین‌شده نسبت به اغوای برخی خریداران اقدام کرده بودند؛ آن‌ها وجهی را به عنوان پیش پرداخت دریافت و متعهد می‌شدند در موعدی خاص کالا را به خریدار تحویل دهند اما متهمان در قبال وجوهات دریافتی، کالایی تحویل نداده بودند.

فرمانده انتظامی استان کرمان با بیان اینکه این اتفاقات از اسفندماه سال ۹۷ تا اول شهریورماه امسال رخ داده، گفت: متهمان اوایل شهریورماه متواری شده بودند و قصد داشتند با تهیه گذرنامه جعلی و با سواستفاده از ایام اربعین از طریق مرز زمینی در استان خوزستان از کشور خارج شوند که در دام پلیس افتادند.

سردار ناظری با اشاره به اینکه این پرونده کلاهبرداری تاکنون ۱۱۰ نفر شاکی و مبالغ پرونده‌ها از ۶ میلیون تا ۵ میلیارد تومان است که توسط مردم و یا پیمانکاران عمده پرداخت شده، افزود: با دستور قضایی، رسیدگی به این پرونده در دستور پلیس آگاهی استان قرار گرفت و با مراجعه شکات در هفته ناجا قول دادیم در اسرع وقت رسیدگی و اقدام کنیم.

فرمانده انتظامی استان در ادامه گفت: با نیابت قضایی در چهار استان جنوبی کشور رصد مخفیگاه‌های ایشان صورت گرفت و سه آقا و یک خانم دستگیر شدند.

وی با اشاره به اینکه مبلغ کلاهبرداری تاکنون نزدیک به ۲۰ میلیارد تومان است، تصریح کرد: این کلاهبرداران از دسته چک افراد متوفی و حساب‌های بانکی افراد دیگر که به نحوی با ایشان ارتباط داشتند نیز استفاده می‌کردند.

سردار ناظری در خصوص کلاهبرداری ۲۰۰ میلیاردی در کرمان توضیح داد

سردار ناظری با تاکید بر اینکه واحدهای نظارتی بر عملکرد اصناف نیز باید نظارت داشته باشند تا دیگر شاهد اینگونه کلاهبرداری‌ها نباشیم گفت: به مردم توصیه می‌کنیم فریب اینگونه افراد را نخورند؛ چرا که این متهمان جنس را با قیمت کمتر از بازار ارائه کرده و پیشنهادات اغواکننده‌ای می‌دادند. باید مردم در زمان معامله از نهادهای مسئول درباره فعالیت این واحدها سوال کنند و این موضوع را مدنظر قرار دهند که زمانی که تغییرات شدید قیمت وجود دارد، امکان عدم توانایی فروشنده نسبت به تهیه جنس پیش‌فروش‌شده نیز هست.

ناظری با اشاره به اینکه یک نفر از متهمان اصلی ۳۸ ساله و دیگری ۲۴ ساله است، گفت: مجرمان بدانند نه از چنگال پلیس و نه دستگاه قضایی نمی توانند فرار کنند و بدانند هرجا حتی خارج از کشور هم باشند، پلیس آن‌ها را دنبال می‌کند.

دو روز پیش ماموران انتظامی استان بوشهر در عملیات مشترک اطلاعاتی با پلیس آگاهی استان کرمان با استقرار در ایستگاه بازرسی امام خمینی روستای «بندو» شهرستان عسلویه، متهمان اصلی این پرونده را که با یک دستگاه خودرو سواری پژو در حال خروج از استان بوشهر بودند، دستگیر کردند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=36576
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.