حجاج استان کرمان در قالب ۱۰ کاروان در حج تمتع ۱۴۰۱ حضور دارند

مدیرکل حج و زیارت استان کرمان با اشاره به جزئیات ثبت نام حج تمتع ۱۴۰۱ گفت: حجاج استان کرمان در قالب ۱۰ کاروان در حج تمتع امسال حضور دارند.

به گزارش کرمان نو به نقل از تسنیم، محمود عرب‌نژاد با اشاره به جزئیات حج تمتع سال ۱۴۰۱ اظهار داشت: پس از دو سال توقف حج تمتع به دلیل شیوع ویروس کرونا برای زائران کشورهای خارجی، امسال امکان حضور زائران دیگر کشورها برای حضور در این با شرایطی که دولت عربستان اعلام کرده فراهم شده است.

وی با بیان اینکه امسال ۴۵ درصد سهمیه به جمهوری اسلامی داده شده و از بیش ۸۶ هزار نفر زائری که باید اعزام می‌شدند برای امسال چیزی در حدود ۳۸ هزار نفر سهمیه از سوی عربستان، به زائران ایرانی اختصاص داده شده است.

مدیرکل حج و زیارت استان کرمان با اشاره به اینکه اعزام زائران کشور ما از ۲۵ خردادماه آغاز می‌شود ادامه داد: با توجه به شرایط اعلام شده از سوی عربستان، زائران بالای ۶۵ سال نمی‌‌توانند در حج تمتع امسال حضور داشته باشند.

وی با بیان اینکه زائران باید حتماً دو یا سه دز واکسن کرونا را تزریق کرده باشند گفت: واکسن دز دوم و سوم آنها حتماً باید از نوع سینوفارم یا آسترازنکا باشد که کارت بین‌المللی دریافت کنند.

عرب‌نژاد با اشاره به اینکه کسانی که تاریخ فیش اولیه آنها تا تاریخ ۲۳ خرداد ۸۶ است می‌توانند برای حج امسال در کاروان‌ها ثبت‌نام کنند افزود: ثبت نام حجاج برای حج تمتع ۱۴۰۱ به عربستان از ساعت ۱۰ صبح امروز یکشنبه ۱۸ اردیبهشت‌ماه از طریق سامانه «رزرو» حج و زیارت به آدرس https://reserve.haj.ir انجام می‌شود.
وی با بیان اینکه در سال ۹۹ ثبت نام زائران برای حج انجام شد و بنا بود ۲۰ کاروان از استان کرمان اعزام شود گفت: استان کرمان در حج تمتع ۱۴۰۱، ۱۰ کاروان که دو کاروان در شهرستان کرمان، دو کاروان شهرستان زرند، دو کاروان شهرستان رفسنجان، یک کاروان سیرجان، شهرستان‌های شهربابک و انار، شهرستان بم و شهرستان‌های جنوبی استان کرمان هم کدام یک کاروان دارد.
مدیرکل حج و زیارت استان کرمان با اشاره به اینکه اطلاعات تکمیلی و مشخصات کاروان‌ها از طریق سایت حج و زیارت به آدرس kerman.haj.ir در دسترس است افزود: سهمیه امسال استان کرمان هزار و ۲۵۰ نفر در قالب ۱۰ کاروان است.

وی با بیان اینکه امسال فرصت کمی برای ثبت نام حجاج است و در خواست داریم زائران در اسرع وقت مراجعه کرده و ثبت نام خودشان را انجام دهند گفت: مشمولان حج تمتع باید ۷۲ ساعت پس از رزرو کاروان به مدیر کاروان مراجعه کرده و ثبت‌نام‌ خود را قطعی کنند؛ در غیر این صورت، ثبت‌نام آنها ابطال خواهد شد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=88158
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.