حل بحران ریزگردهای شرق استان نیازمند عزم‌ملی

به گزارش روابط عمومی استانداری سیدمصطفی موسوی در نشست فرمانداران شرق استان با اشاره به مهاجرت تعداد زیادی از روستاییان شهرستان های بم، نرماشیر، ریگان و فهرج طی سال های گذشته به دلیل توفان های شدید شن و ریزگردها از این مناطق گفت که مهار بحران ریزگرده های شرق استان نیازمند عزم ملی است.
وی از تخصیص 70 درصد از اعتبارات ملی برای طرح بیابان زدایی در کرمان خبر داد و افزود که 700 هکتار نهال کاری طرح کمربند سبز کرمان در دست اقدام است که تاکنون 40 درصد موجب مهار و بهبود بحران ریزگردها در این استان شده است.
سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمان با تاکید بر اینکه 2 هزار هکتار مالچ پاشی تا اواخر مهرماه در شرق استان در دستور کار قرار دارد گفته پیش از آغاز فصل بارش، باید از بندهای آبخیزداری توسط کارشناسان منابع طبیعی بازدید کرد تا نواقص فنی احتمالی برطرف شود که دیگر شاهد بروز سیل در این مناطق نباشیم.

وضعیت چهار شهرستان شرقی استان کرمان بحرانی است

سرپرست مدیریت بحران استانداری نیز وضعیت چهار شهرستان شرقی استان را بحرانی اعلام کرد و گفت که زندگی اهالی این شهرستان ها در صورت تداوم ریزگردها با اختلال مواجه خواهد شد.
مهرابی با اشاره به اینکه شهرستان های شرقی استان از کانون های بحرانی فرسایش بادی در شرق کشور است و با پدیده ریزگردها دست و پنجه نرم می کند افزود که خشکسالی های چند سال اخیر در این شهرستان ها موجب از بین رفتن پوشش گیاهی و بروز پدیده ریزگردها شده است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=14310
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.