آبان کرمانی، مقام اول ماراتون برنامه‌نویسی شریف

این تیم ۴ نفره طراح و تولیدکننده اپلیکیشن‌های موبایل که از حدود یک سال قبل همکاری خود را آغاز کردند، توانسته‌اند با کیفیت جهانی اقدام به ایده‌پردازی، طراحی و توسعه نرم‌افزارهای کاربردی تلفن‌های همراه کنند؛ بطوریکه اپ استور اپل و پلی استور گوگل بدون هیچ ایراد فنی، اپلیکیشن‌های ایشان را تایید و منتشر می‌کند.

ماراتون برنامه‌نویسی، که در ایران بیشتر با عنوان «هاکارستان» مشهور است، یک رویداد رایج با هدف محک برنامه‌نویسان در دنیاست که آن‌ها را برای فعالیت بیشتر و موثرتر آماده می‌کند. در تمامی ماراتون‌های برنامه‌نویسی دنیا تلاش می‌شود تیم‌های شرکت‌کننده بدون هیچ پیش‌زمینه تولیدی و صرفا بر اساس تجربه و دانششان، در یک مدت زمان مشخص ایده‌ای را که به چالش‌های مطرح شده در روز نخست ارتباط دارد، انتخاب، تولید و اجرا کنند. پس از کدنویسی، طراحی و تولید اپلیکیشن مورد نظر، در روز آخر داوری مسابقات در دو مرحله انجام می‌گیرد و تیم‌ها بر اساس معیارهای فنی برنامه تولید شده، کیفیت اجرا، کار گروهی و… رتبه‌بندی می‌شوند.

بنا به گفته جاوید مومنی، سرپرست تیم «آبان» این دور از مسابقات مطابق با استانداردهای جهانی در حوزه‌های سلامت، فناوری مالی، مسئولیت اجتماعی، ورزش و سرگرمی برگزار شد. وی همچنین در ارتباط با پروژه «فورژانس Forgance» که توانست مقام اول را برای این تیم به ارمغان بیاورد، در گفتگو با پیام ما گفت: ایده این پروژه پس از مشخص شدن چالش‌های ماراتون بر اساس تجربه تیم انتخاب و طراحی و تولید آن در طی ۴۸ ساعت کدنویسی فشرده و بی‌توقف در طول مسابقه انجام شد.

فورژانس که یک اپلیکیشن موبایل در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی و با هدف بهبود کیفیت زندگی سالمندان، بیماران و اقشار خاص است، در زمان فوریت اطلاعات مورد نیاز فرد بیمار، مانند داروهای مورد مصرف، آلرژی‌های خاص، راه‌های تماس با نزدیکان وی و… را بر روی تلفن همراه او، حتی در صورت قفل بودن نشان می‌دهد.

همچنین قابلیت‌هایی با استفاده از سنسورهای موبایل و هوش مصنوعی برای آن تعریف شده که به کمک بیماران خاص مانند صرع می‌آید. بدین صورت که اگر لرزش‌های دست بیمار از یک مقدار معین بیشتر شود، اپلیکیشن تشخیص می‌دهد او دچار حمله صرع شده و به خانواده وی خبر می‌دهد.

قرار است نسخه نهایی فورژانس تا آخر شهریور و ابتدای مهر ماه برای همگان در نسخه‌های آی‌اواس و اندروید عرضه شود.

چهارمین ماراتون برنامه‌نویسی تلفن همراه دانشگاه صنعتی شریف از ۲۳ الی ۲۵ شهریور ۹۶ با حضور ۳۵۰ برنامه‌نویس در قالب ۹۰ تیم در این دانشگاه برگزار شد. از میان ۱۰ تیم راه یافته به مرحله نهایی داوری، تیم «آبان» از کرمان مقام نخست و دو تیم اصفهانی مقام‌های دوم و سوم را کسب کردند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=14301
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.