دختر اوتیسمی، قربانی کودک‌آزاری با انگیزه مالی

رئیس اداره بهزیستی سیرجان خبر داده یک دختر ۱۴ ساله سیرجانی مبتلا به اوتیسم قربانی کودک‌آزاری شده است.

مهتاب حسینی گفت: بر اساس شواهد و گزارش‌های اورژانس اجتماعی، پدر کودک سیرجانی با انگیزه‌های مالی این کودک را آزار داده است و این دختر بعد از فوت مادر تنها وارث قانونی اوست که ظاهرا همین مسأله دلیل کودک‌آزاری بوده است.

او افزود: دختر ۱۴ ساله‌ای که مورد کودک‌آزاری شدید قرار گرفته، مبتلا به اوتیسم است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، حسینی گفت: بیتا بعد از جدایی پدر و مادرش از یکدیگر، نزد مادرش زندگی می‌کرد؛ اما مادر او بر اثر حادثه تصادف فوت کرد و مسئولیت نگهداری‌اش به پدر و نامادری‌اش سپرده شد.

او تصریح کرد: بیتا از ناحیه دست، آرنج و پا دچار سوختگی شدید است، همچنین در ناحیه دست و پا شکستگی دارد.

11126828 131

رئیس اداره بهزیستی سیرجان اظهارنظر درباره سایر جزئیات پرونده را در حیطه وظایف دستگاه قضائی دانست و گفت: شواهد نشان می‌دهد پدر بیتا مدت‌ها اجازه نمی‌داده است دخترش با خانواده مادری‌اش ملاقات کند و پس از برملا شدن این کودک‌آزاری، دادستانی سیرجان تحقیقات درباره پرونده را آغاز کرده است.

قاضی محسن نیک‌ورز، دادستان سیرجان نیز درباره آخرین وضع پرونده بیتا گفت: بر اساس شواهد و گزارش‌های اورژانس اجتماعی، احتمالا پدر این دختر با انگیزه‌های مالی این کودک را آزار داده است و آدرس دقیقی از پدر او نداریم، اما دستور جلب او صادر شده است تا بازجویی شود.

دادستان سیرجان، افزود: علاوه بر کودک‌آزاری، صدمه بدنی عمدی که جزو جنایات علیه تمامیت جسمانی اشخاص است از عناوین اتهامی پدر است.

هر چند تعیین میزان مجازات بستگی به نظر دادگاه دارد، اما به طور کلی مجازات کودک‌آزاری حداکثر ۶ ماه حبس دارد که دستگیری پدر بیتا ابعاد مبهم این پرونده کودک‌آزاری را روشن می‌کند.

طبق تعریف سازمان بهداشت جهانی (WHO) کودک‌آزاری عبارت است از تهدید یا آسیب به سلامت جسم یا روان و سعادت و رفاه کودک‌ که معمولا والدین یا افراد مسئول عامل آن هستند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=39564
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.