در بحث بازسازی شهرستان حمیدیه، منابع مالی از استان کرمان نخواهد بود

محمدجواد فدایی در جلسه شورای مدیریت بحران استان کرمان با اشاره به انتخاب استان کرمان به عنوان معین استان خوزستان و مسئول بازسازی و کمک رسانی به شهرستان حمیدیه اظهار کرد: در مجموع هماهنگی خوبی بود و کارهای خوبی توسط استان کرمان در شهرستان حمیدیه صورت گرفته است.
به گزارش ایسنا، وی به بارندگی های هفته اخیر در سطح استان و وقوع سیلاب در برخی نقاط اشاره و اظهار کرد: براساس آمارهای ارایه شده از سوی اداره کل پیش بینی هواشناسی استان و ستاد مدیریت بحران؛ بارندگی های اخیر در استان کرمان در برخی نقاط تا 60 میلیمتر را داشته ایم که خوشبختانه با کنترل موارد در ستادهای بحران استانی و شهرستانی خسارت های چندانی را نداشته ایم.
استاندار کرمان با بیان اینکه طی تماس تلفنی با رییس جمهور و ارایه گزارش عملکرد استان در سیل اخیر، ایشان در مجموع از عملکرد استان کرمان راضی بودند اظهار کرد: بحث بعدی مطرح شده از سوی وزیر کشور و رییس جمهور، بازسازی مناطق سیل زده کشور است که توسط وزارت کشور به عهده استان ها گذاشته می شود.
فدایی ادامه داد: نگرانی در برخی مردم استان وجود دارد که درگیر شدن ما موجب غفلت از مسائل استان شود که این تضمین را می دهیم که به هیچ عنوان چنین چیزی وجود نداد و استان تنها مدیریت بازسازی این مناطق را به عهده دارد که این موضوع نیز توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان صورت می گیرد.
استاندار کرمان با تاکید بر اینکه در بحث بازسازی شهرستان حمیدیه، منابع مالی از استان کرمان نخواهد بود افزود: منابع مالی جهت بازسازی این شهرستان، تلفیقی از کمک های دولتی و مردمی است و هیچ نگرانی بابت اینکه منابع مالی استان در این شهرستان هزینه شود، وجود ندارد.
استاندار کرمان در ادامه اظهار کرد: دو دسته سیل بند داریم که برخی موافقتنامه داشته و نیمه تمام است که باید تکمیل شود و برخی سیل بندهایی است که جدیدا توسط فرمانداران پیشنهاد داده می شود و باید سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بررسی کند تا در موافقتنامه های امسال دیده شود.
وی افزود: عادت شده که منتظر هستیم اتفاقی بیفتد و بعد برای جبران خسارت بسیج شویم. در حالی که باید این کار را از قبل انجام بدهیم و زمانی برنامه ریزی شود تا با حضور همه دستگاه های اجرایی، فرمانداری و شهرداری ها ماشین آلات برای احداث سیل بندهای جدید و لایروبی پل ها و رودخانه ها با برنامه ریزی و مطالعات قبلی در اختیار گذاشته شود.
فدایی تصریح کرد: تغییر مسیر رودخانه به صورت خودسرانه معنی ندارد و هر اقدامی که در شهرستان ها در رابطه با بحران بخواهد انجام شود، باید دارای
مصوبه شورای مدیریت بحران شهرستان باشد.
به گزارش ایسنا، “منصور خانه گیر” سرپرست فرمانداری شهرستان رودبار جنوب نیز در این جلسه به خسارات وارده به این شهرستان در سیل اخیر اشاره و اظهار کرد: 75 روستا در سیلاب اخیر در شهرستان رودبار دچار مشکل شدند که در حال حاضر همچنان 30 روستای این شهرستان دچار مشکل هستند و سیل بند آنها نیازمند ترمیم شدن است.
وی ادامه داد: حدود 21 میلیارد تومان خسارت به بخش های کشاورزی، برق، مسکن و … وارد شده و 96 روستا دچار قطع ارتباط شدند.
سرپرست فرمانداری شهرستان رودبار جنوب  در ادامه به موضوع هجوم ملخ های صحرایی به جنوب استان نیز اشاره و اظهار کرد: متاسفانه در روزهای گذشته ملخ مادر به شهرستان رودبار جنوب ر وارد شده که در همین راستا در سطح 200 هکتار مبارزه با این آفت را انجام داده ایم.
خانه گیر با اشاره به ورود این ملخ ها به تالاب جازموریان خاطر نشان کرد: سازمان جهاد کشاورزی اعلام کرده از لحاظ اعتباری توان مبارزه با ملخ مادر را ندارد و درخواست داریم در این زمینه دستورات لازم از سوی استانداری و ستاد بحران استان داده شود.
لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=27118
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.