صدور مدارک هویتی برای کودکان بهزیستی

مدیر کل ثبت واحوال استان کرمان از صدور مدارک هویتی برای کودکان بهزیستی در اقدام دو جانبه ثبت احوال و بهزیستی خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان گزارش داده؛ عباس صادق زاده  مدیرکل بهزیستی استان کرمان در دیدار با مدیرکل ثبت احوال کرمان گفت: صدور مدارک هویتی به عنوان اقدام استانی ثبت احوال و بهزیستی می‌تواند در سطح ملی به الگو تبدیل شود تا گروه‌های دارای شرایط خاص که به دلایل مختلف از داشتن مدارک هویتی محروم مانده‌اند به حق خود برساند.

وی افزود: هویت داشتن یکی از اصول مهم نه فقط در تقویت عزت نفس بلکه ارتقا دهنده سلامت اجتماعی است و موجب پیشگیری از آسیب‌ها می‌شود.

به گفته وی: گره گشایی از مشکلات جامعه هدف بهزیستی با رویکرد همکاری و تعامل بر مبنای قوانین و مقررات، اقدامی ماندگار و ارزشمند است که علاوه بر جلب رضایت خداوند متعال موجب ارتقاء جایگاه اجتماعی اداره کل ثبت احوال شده است.

صادق زاده گستره خدمات و فعالیت‌های ثبت احوال را بر مبنای اقدامات اجتماعی، چون هویت بخشی به افراد بدون مدارک هویتی را برای مردم به ویژه افراد دارای مشکلات هویتی قابل لمس توصیف کرد و ادامه داد: همین همکاری و اقدامات عملی موجب شده جایگاه ثبت احوال نزد مردم ارتقاء یابد، زیرا افراد بدون مدارک هویتی که سال‌ها از دریافت خدمات و حقوق شهروندی بازمانده بودند با برخوداری از مدارک هویتی توانستند این خدمات را دریافت کنند.

مدیرکل ثبت و احوال استان کرمان نیز با اشاره به خدمات متعدد و ارزشمند بهزیستی به تشریح فعالیت‌های تخصصی ثبت احوال در حوزه جمعیت پرداخت و افزود: ایجاد شرایط و زمینه سازی برای هویت بخشی به افرادی که دچار مشکل شده اند از وظایف قانونی ثبت احوال است.

محمد قاسمی همراهی و همکاری بخش‌های مختلف قضائی، امنیتی و اجتماعی را برای حل مشکلات هویت افراد را موثر دانست و گفت: این همکاری‌ها مسیر پیشبرد اقدامات را هموار و دستیابی به نتیجه را آسان می‌کند.

قاسمی بیان کرد: مجموعه مدیریت و کارشناسان ثبت و احوال علاوه بر توجه و دقت در مسیر قانونی صدور مدارک هویتی افراد، آماده هرگونه همکاری در این زمینه با مجموعه بهزیستی هستند و خدمت به جامعه هدف بهزیستی را برای خود افتخاری مضاعف می‌دانند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=40453
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.