خسارت بیش از 200 میلیارد تومانی سیل / توزیع 722 بسته غذایی میان سیل‌زدگان

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استان کرمان از خسارت بیش از 200 میلیارد تومانی سیل به استان خبر داد و اعلام کرد : تاکنون ۷۷۲ بسته غذایی ۷۲ ساعته بین سیل‌زدگان کرمانی توزیع شده است.

مجید سعیدی مدیرکل ستاد مدیریت بحران استان کرمان درباره آخرین وضعیت امدادرسانی در مناطق سیل‌زده استان گفت: با توجه به هشداری که سازمان هواشناسی در ارتباط با بارش بارن‌های سیل‌آسا داده بود، تیم‌های امدادی از قبل در شهرستان‌ها در حالت آماده‌باش بودندف لذا با هوشیاری خود مردم، تاکنون تلفات جانی در استان کرمان نداشتیم.

مجید سعیدی ادامه داد: تا روز گذشته خطوط انتقال آب ۶۰ روستا قطع شده بود که با تلاش امدادگران، درحال حاضر مشکل آب ۵۹ روستا حل شده است و همچنین برق ۱۰۰ روستا به‌دلیل بروز سیل شدید کرمان قطع شده بود که درحال حاضر برق ۹۹ روستا نیز وصل شده و تلاش برای برقراری برق یک روستا همچنان ادامه دارد.

سعیدی با بیان اینکه وضعیت سیل در شهرستان منوجان و قلعه‌گنج نسبت به سایر روستاها و شهرستان‌ها بدتر بود، افزود: تاکنون در ۹۷ روستا امدادرسانی صورت گرفته است و حدود یک‌هزار و ۴۰۱ خانوار معادل ۶ هزار و ۷۲۶ نفر از خدمات امدادگران هلال احمر استفاده کردند. همچنین تاکنون ۷۷۲ بسته غذایی ۷۲ ساعته بین سیل‌زدگان کرمانی توزیع شده است.

وی با بیان اینکه دو روستا در استان کرمان کاملاً تخلیه شده است، افزود: هر کدام از این روستاها نزدیک به ۵۰ خانوار داشت که به اسکان‌های اضطراری منتقل شده‌اند.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استان کرمان درباره برآورد میزان خسارت وارده به بخش‌های کشاورزی استان کرمان گفت: تاکنون در بخش کشاورزی بیش از ۱۲۹ میلیارد تومان در حوزه باغات و زمین‌های زراعی خسارت وارد شده است. از طرفی میزان خسارت در حوزه راه‌ها ۴۸ میلیارد تومان و در حوزه تأسیسات آبی و برقی ۴۵ میلیارد تومان بوده است. همچنین یک‌هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی نیز نیاز به بازسازی دارد.

مجید سعیدی با اشاره به فعالیت ۱۶۵ نیروی امدادی پیشرفته در قالب ۴۸ تیم در مناطق سیل‌زده استان کرمان گفت: یکی از مشکلات ما این است که سیلابی که در استان‌های مجاور رخ داده به سمت استان کرمان سرازیر شده است، لذا فروکش کردن حجم آب در مناطق سیل‌زده استان کرمان زمان‌بر خواهد بود.

وی با بیان اینکه اکثر راه‌های مواصلاتی به مناطق سیل‌زده بازگشایی شده است، خاطرنشان کرد: امدادرسانی تا عادی شدن شرایط به سیل‌زدگان کرمانی ادامه خواهد داشت.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=40454
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.