عقب‌نشینی استاندار از انتقال آب هلیل‌رود| زینی‌وند: از اول هم مخالف بودم

استاندار که در روزهای ابتدای کارش در کرمان تخت‌گاز در مسیر اجرایی شدن پروژه انتقال آب از هلیل‌رود به شمال استان حرکت می‌کرد، این روزها با سرعتی بیشتر دنده عقب می‌رود.

۱۳ آذر بود که علی زینی‌وند در سفر به قلعه گنج گفت که «هزینه زیادی برای پروژه انتقال آب از هلیل‌رود انجام شده، پروژه‌ای با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی را نمی‌شود تعطیل کرد.»

این اظهارنظر به مانند جرقه‌ای در انبار باروت بود.

اهالی جنوب کرمان که پیش از این هم نشان داده بودند بر سر انتقال آب از هلیل شوخی ندارند، موج تازه‌ای از اعتراض را به راه انداختند که حالا خروجی آن، عقب نشینی استاندار شده است.

صبح امروز زینی‌وند در جلسه با احزاب سیاسی استان گفت که «در استان کرمان باید حتما به فکر انتقال آب از حوضه دیگر باشیم و بنده با انتقال آب داخلی بین حوضه‌ای موافق نیستیم. هلیل رود مگر چقدر آب دارد یا آب انتقالی آن آیا مشکل کرمان را حل می کند؟»

طرح انتقال آب از سرشاخه‌های هلیل‌رود به شمال استان کرمان از سال ۹۳ آغاز شد و پیش‌بینی شده بود پنج ساله به پایان برسد، اما با اعتراض‌های متعدد کشاورزان و ساکنان منطقه، این طرح متوقف شده است.

زینی‌وند که ابتدا به صراحت موافق اجرای طرح انتقال آب از هلیل به شمال استان بود حالا توپ را در زمین وزارت نیرو انداخته.

او گفته «باید همه تابع قانون و کار کارشناسی باشیم. من دغدغه مردم جنوب را در هلیل‌رود به خوبی می‌شنوم، جمع‌بندی و منتقل می‌کنم و تصمیم با وزارت نیرو است و جایی که ببینیم زندگی مردم به هم می‌خورد باید در کنار مردم باشیم و حتما نمی‌خواهیم بخشی از استان دچار مشکل شود.»

آب هلیل‌رود برای رفع کم آبی شمال استان کرمان مشکل‌گشا نیست

او که اخیرا هم در دیدار با فعالان رسانه‌ای جنوب سعی کرده بود با اظهاراتی همچون «حساسیت من درباره هلیل‌رود به اندازه مردم جنوب است» دل اهالی این خطه را بدست آورد، امروز با مقصر جلوه دادن مطبوعات گفته رسانه‌ها در بدو ورود ما حساسیت را به گونه‌ای به مردم جنوب منتقل کردند که از ما گله‌مند شدند در حالی که این‌گونه نبود و مبنای کار ما کار کارشناسی است.

زینی‌وند که به نظر می‌رسد تلاش دارد مردم جنوب را پس از کشمکش‌های اخیر راضی نگه دارد، آب هلیل‌رود را برای رفع کم آبی شمال استان کرمان مشکل‌گشا ندانسته.

این اظهارنظرها اگرچه تضمینی برای منتفی شدن انتقال آب نیست اما می‌تواند جنوبی‌ها را در مخالفت با آن راسخ‌تر کند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=60678
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.