فیلم‌ساز کرمانی برنده جایزه هیات‌داوران جشنواره فیلم پرتغال شد

به گزارش ایرنا سرپرست حوزه هنری استان کرمان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این فیلم مستند از تولیدات واحد هنرهای تصویری حوزه هنری استان کرمان است که جایزه ۲ هزار و ۵۰۰ دلاری و تندیس هیات داوران در بخش تحقیق و پژوهش را در جشنواره فیلم FRAPA پرتغال کسب کرد.

مهدی حبیبی افزود: مستند یاد شده علاوه بر این جایزه، موفق به گرفتن بورس تحصیلی رایگان در رشته سینمای این جشنواره نیز شد.

وی بیان کرد: محمد صادق اسماعیلی به عنوان پژوهش و کارگردانی، محمدحسین ملکی تهیه کننده، مهرداد اسکویی مشاور کارگردان، زانیار لطفی مدیر تصویربرداری، میثم شفیعی صدابردار، عارفه رضامند پارسائی مدیر تولید، دانا کریم سنه تدوین، حسین قورچیان صداگذاری، حمیدرضا فتورچیان تصحیح رنگ، یاسمین مولایی عکاس و مجتبی اسدی طراح پوستر فیلم مستند آشنگ را برعهده دارند.

فیلم مستند آشنگ به کارگردانی محمدصادق اسماعیلی درباره تعدادی زن است که در روستای مرزی ایران و پاکستان زندگی می‌کنند و همسرانشان به سودای یک زندگی اندکی آرام‌تر فریب قاچاقچیان را خورده و مواد مخدری را جابه‌جا کرده‌اند، اما به دام افتاده و محکوم به حبس ابد هستند و این زنان به تنهایی بار سنگین زندگی در آن منطقه محروم را به دوش می‌کشند.

محمد صادق اسماعیلی، دانش آموخته دانشگاه صدا و سیمای تهران است که پایان‌نامه مقطع کارشناسی ارشد خود را با موضوع مستندسازی تک نفره دفاع کرده است.

وی تاکنون فیلم‌های مستند و داستانی مختلفی را نویسندگی و کارگردانی کرده و در جشنواره‌های داخلی و خارجی متعددی حضور داشته و جوایز مختلفی از جمله تندیس بهترین فیلم از جشنواره منطقه ای سینمای جوانان ایران، دیپلم فتخار هفتمین جشنواره ملی فیلم دانشجویی کشور، جایزه مستند المپیاد دانشجویی هنر، دیپلم افتخار جشنواره فیلم فانوس و … را کسب کرده است.

همچنین این فیلمساز کرمانی کارگاه‌های آموزشی متعددی را با موضوع فیلم‌سازی تک نفره و هنر مستقل برگزار کرده است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=30409
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.