دلایل تاخیر در بهره‌برداری از مساکن مهر رفسنجان

مدیرعامل شرکت تعاونی گسترش مسکن مهر در رفسنجان گفت: امسال امیدوار هستیم با تزریق منابع مالی به میزان 50 میلیارد ریال از منابع دولتی بیش از 170 واحد تکمیل و تا پایان سال جاری به مردم تحویل داده شود.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا، محمدحسین جلالی شامگاه 7 خردادماه در جریان نشست خبری و بازدید خبرنگاران از روند تکمیل پروژه مسکن مهر در رفسنجان اظهار کرد: در سال 86 شرکت تعاونی گسترش مسکن مهر در رفسنجان به ثبت رسید و متقاضیان زیادی جهت ساخت مسکن های مهر ثبت نام کردند و آورده شخصی خود را تحویل شرکت دادند.

وی افزود: در فاز نخست 230 مسکن در سال 88 با حضور رئیس جمهور وقت دولت نهم افتتاح و کلید خانه ها تحویل مردم شد و در فاز دوّم که شروع به ساخت کردیم، قرار بود 261 واحد مسکن مهر احداث و تحویل مردم شود که از این تعداد 76 واحد ساخته و طی 5 سال قبل به متقاضیان واگذار شد امّا به دلیل تغییر در کابینه دولت های یازدهم و دوازدهم، مشکلاتی در روند ساخت منازل نه تنها در رفسنجان که در سراسر کشور برای مسکن مهر به وجود آمد.

مدیرعامل شرکت تعاونی گسترش مسکن مهر در رفسنجان تصریح کرد: مسدود شدن حساب شرکت های مسکن مهر در سراسر کشور، عدم حمایت های دولت وقت از لحاظ سرمایه گذاری نقدی به پروژه های مسکن مهر و افزایش تورم و افزایش قیمت مصالح ساختمانی، کارگر و امتیاز انرِژی های آب، برق و گاز از جمله دلایل نزولی شدن روند تکمیل و ساخت مسکن های مهر بود.

جلالی تأکید کرد: در ساخت مسکن های مهر در رفسنجان سطح کیفیت مصالح ساختمانی و مقاوم سازی در اولویت کار قرار دارد و در این زمینه از بهترین طراحان کشور کمک گرفته می شود.

وی خاطرنشان کرد: به کارگیری بهترین مصالح ساختمانی، تهیه میلگرد از کارخانه ذوب آهن اصفهان، انجام آزمایش خاک توسط شرکت های تحت قرارداد وزارت راه و شهرسازی، کیفیت سازه های فلزی و غیره از جمله موارد مهمی است که در ساخت مسکن های مهر در رفسنجان رعایت می شود.

جلالی عنوان کرد: در سال های ابتدایی، تعاونی مسکن مهر گسترش در رفسنجان درکشور به دلیل احداث فاز اوّل مسکن مهر، محوطه سازی زیبا و مقاوم سازی رتبه برتر کشور را به دست آورد امّا وقتی دولت تغییر کرد تکمیل واحدها عملا میسر نشد و حالت تعطیلی به خود گرفت.

مدیرعامل تعاونی گسترش مسکن مهر در رفسنجان با اشاره به اینکه ساخت مسکن مهر در کشور در دولت های نهم و دهم مورد حمایت دولت قرار می گرفت و هر هفته کارگروه رفع موانع مسکن مهر در رفسنجان برگزار می شد تصریح کرد: نگه دولت دهم به توسعه و گسترش مسکن مهر بود و علاوه بر حمایت، مشکلات در حوزه دارایی، بیمه و غیره توسط تمام مسئولان رفع می شد.

جلالی بیان کرد: در دولت قبل نگاه به مسکن مهر منفی بود، روند پرداخت پول از سوی دولت به حساب مسکن های مهر در کشور متفاوت و سختگیرانه بود و طی 8 سال گذشته از این لحاظ عقب افتادیم.

وی گفت: خوشبختانه در ردولت سیزدهم نگاه دولت به مسکن مهر مثبت است و مسئولان شرکت های مسکن مهر در کشور راهکارهای خود را جهت تکمیل واحدهای مسکن مهر، به دولت تقدیم کردند و مسئولان در دولت فعلی متحد و همدل در راستای رفع مشکلات حوزه مسکن مهر گام های مثبت برداشتند.

جلالی اظهار کرد: امسال امیدوار هستیم با تزریق منابع مالی به میزان 50 میلیارد ریال از منابع دولتی بیش از 170 واحد تکمیل و تا پایان سال جاری به مردم تحویل داده شود.

مدیرعامل تعاونی گسترش مسکن مهر در رفسنجان اضافه کرد: 72 واحد در فاز دوّم در مرحله سفید کاری هستند که با تزریق نقدینگی، تا دو ماه آینده به متقاضیان واگذار می شوند و بالای 100 واحد دیگر هم که در مرحله نازک کاری قرار دارند تا پایان امسال تکمیل خواهند شد.


لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=89320
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.