ملاقات آنلاین زندانیان با خانواده| صرفه‌جویی ۵ میلیارد تومانی از طریق هوشمندسازی

معاون فناوری اطلاعات و برنامه ریزی دادگستری استان کرمان می‌گوید ملاقات خانواده زندانیان الکترونیکی است و در حال حاضر استان کرمان در این زمینه رتبه برتر کشوری را دارد.

به گزارش ایسنا، مهدی بخشی صبح امروز سوم مردادماه افزود: ۷۰ درصد سند تحول قوه قضائیه از طریق هوشمندسازی و فناوری محقق می‌شود.

او دسترسی آسان مردم به عدالت، شفاف سازی، دسترسی آسان به پرونده های مراجعین، کاهش هزینه های قوه قضائیه، کاهش تردد، تسریع در ابلاغ و … را از جمله فواید هوشمندسازی قوه قضائیه برشمرد.

معاون فناوری اطلاعات و برنامه ریزی دادگستری استان کرمان گفت: ۲ میلیون و ۲۱۵ هزار ابلاغ الکترونیک در سال گذشته در استان کرمان انجام شده که حدود ۵ میلیارد تومان صرفه‌جویی در هزینه‌های قوه‌قضاییه در پی داشته است.

وی با اشاره به خدمات قضایی اظهار کرد: ۱۰ دفتر خدمات الکترونیک قضایی در مرکز استان و ۵۵ دفتر دیگر در سایر نقاط استان وجود دارد که این دفاتر ۱۴ خدمت به مردم ارائه می دهند.

بخشی با بیان این مطلب که دستگاه قضا به دنبال الکترونیکی کردن پرونده هاست، اظهار کرد: دادرسی الکترونیک یکی دیگر از خدمات غیرحضوری در دادگستری استان کرمان است و با این خدمت فرد می تواند از خانه خود در جلسه دادرسی به صورت الکترونیکی شرکت می کند.

وی عنوان کرد: در استان کرمان دیگر اعزام زندانی به شعب را برای دادرسی نداریم و زندانی به صورت ویدئوکنفرانس از داخل زندان در دادگاه شرکت می کند.

معاون فناوری اطلاعات و برنامه ریزی دادگستری استان کرمان حفظ حقوق و کرامت افراد را از موارد مورد تاکید قوه قضایه برشمرد و بیان کرد: ۷۴ نقطه از ۸۴ نقطه قضایی استان کرمان به فیبر نوری متصل شده و اکنون ۳۴ نقطه قضایی و ۱۲ زندان استان به سامانه ویدئوکنفرانس متصل هستند.

بخشی با بیان اینکه افراد از طریق سایت عدل ایران (www.adliran.ir) و اپلیکیشن عدالت همراه می توانند از خدمات غیرحضوری دستگاه قضا استفاده کنند، تصریح کرد: گرفتن گواهی عدم سوءپیشینه، نوبت دهی قضائی، ثبت قرارداد الکترونیک وکالت، ابطال تمبر وکلا، ثبت الکترونیکی دادخواست، ارسال غیرحضوری لایحه، دسترسی به اطلاعات پرونده قضایی، ثبت غیر حضوری دادخواست و شکوائیه، دریافت و مشاهده ابلاغیه های قضایی از جمله خدماتی که سامانه عدل ایران ارائه می دهد.

وی سامانه های سها، سهام و ساما از دیگر سایت های که به مردم خدمات غیرحضوری ارائه می دهند، عنوان کرد: نظرسنجی میزان رضایتمندی مراجعین از بخش های مختلف به صورت ماهانه و … گرفته می شود و اگر در شعبه ای میزان رضایتمندی مردم پایین باشد اقدام به ریشه یابی این مهم در راستای رفع آن می پردازیم.

معاون فناوری اطلاعات و برنامه ریزی دادگستری استان کرمان بیان کرد: پس از پایش پرونده ها متوجه شدیم که ۲۵ هزار و ۱۸۵ پرونده مسن در دادگستری استان کرمان وجود دارد که اکنون به ۱۷۰۶ مورد کاهش یافته است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=74318
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.