نحوه استفاده از سیلندرهای گاز

به گزارش روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر کرمان ” علی عسکری” در جمع خبرنگاران گفته در سال گذشته بالغ بر ۲۵۰ مورد آتش سوزی در سطح شهر کرمان مربوط به گاز و سیلندرهای گاز بوده است.
وی خطاب به شهروندان گفت که رعایت نکات ایمنی و استانداردهای لازم مربوط به شارژ و نگهداری سیلندرهای گاز و پیک نیک الزامی است و در نگهداری آنها دقت کنند.
مدیر عامل سازمان اتشنشانی و خدمات ایمنی شهر کرمان به نحوه نگهداری از سیلندرهای گاز اشاره کرد و ادامه داد که سیلندرهای گاز نباید زیر پله، نزدیک درب های خروجی، زیر زمین ها، محل های عبور و مرور قرار داده شوند، همچنین سیلندرهای گاز نباید در معرض تابش نور خورشید و مجاورت حرارت قرار گیرند.
وی افزود که جهت جابجایی سیلندر از رگلاتور(شیر تنظیم فشار) به عنوان دستگیره استفاده نشود، ضمن آنکه از حرکت دادن سیلندر گاز به صورت غلتان خودداری کنید.
عسکری توصیه هایی در خصوص تعویض سیلندرها کرد و گفت که در موقع تعویض سیلندرها، اتصالات کاملا باید محکم باشند و پس از هر شارژ سیلندر پیک نیک نسبت به تعویض واشر آن اقدام کنید.
وی به شهروندان توصیه کرد که در مجاورت سیلندرهای گاز (پیک نیک) یک عدد خاموش کننده دستی قرار دهند و به این نکته توجه داشنه باشند که مراجعه به مراکز غیر مجاز شارژ و پر کردن پیک نیک بسیار خطرناک و فاجعه آمیز است.
مدیر عامل سازمان آتشنشانی و خدمات ایمنی شهر کرمان بیان کرد که پیک نیک را در مجاورت مواد و وسایل قابل اشتعال روشن نکنید و چنانچه سیلندر گاز یا پیک نیک دچار حریق شد از انتقال و پرت کردن آن خودداری کرده و با حفظ خونسردی سریعا با شماره ۱۲۵ سازمان آتش نشانی تماس حاصل نمایید.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=13590
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.