جانشین پلیس راه شمال استان کرمان:


نقص فنی وسایل نقلیه دودزا باید رفع شود

محمدی گفت: تقاضای ما از رانندگانی که وسیله نقلیه آن‌ها دودزا محسوب می‌شود این است که نسبت به رفع عیوب فنی وسایل نقلیه خود اقدام کنند.

به گزارش کرمان نو به نقل از باشگاه خبرنگاران، سرهنگ پیام محمدی ،جانشین پلیس راه شمال استان کرمان گفت: برابر بند ۹۴ ماده یک آئین نامه راهنمایی و رانندگی هر نوع نقصان یا تغییر در وضعیت ظاهری و فنی وسیله نقلیه که موجب کاهش ضریب ایمنی در رانندگی و یا افزایش بیش از حد مجاز گاز‌های آلاینده هوا و یا آلودگی بیش از حد مجاز صدا شده، نقص فنی محسوب می‌شود.

او افزود: پلیس راه پیوسته و در طول سال با اجرا و اعمال قانون تلاش بر پیشگیری از تردد خودرو‌های معیوب و دودزا و به تبع آن پیشگیری از تصادفات در اثر نقایص فنی از قبیل نقص در لاستیک ها، سیستم روشنایی، ترمز، برف پاک کن و … را دارد، اما در این فصل و با توجه به سردی هوا و تاثیر نقص فنی خودرو‌ها بر افزایش آلودگی هوا، طرح اعمال قانون و جلوگیری از تردد خودرو‌های دودزا و وسایل دارای نقص فنی به طور ویژه در دستور کار پلیس قرار دارد.

جانشین پلیس راه شمال استان با اشاره به اینکه برای کاهش آلایندگی‌ها نیاز به مشارکت عمومی داریم، گفت: تقاضای ما از رانندگانی که وسیله نقلیه آن‌ها دودزا محسوب می‌شود این  است که نسبت به رفع عیوب فنی وسایل نقلیه خود اقدام کنند.

او اظهار داشت: یکی از تاثیرات منفی نقص فنی وسایل نقلیه دودزا، آسیب بر کودکان، مجروحان شیمیایی، کهنسالان و بیماران قلبی و ریوی است و ما از این عزیزان درخواست می‌کنیم در این ایام تا حد امکان سعی کنند از منزل خارج نشوند، زیرا میزان آلاینده‌ها در خانه بسیار کمتر از فضای بیرون است.

سرهنگ محمدی تاکید کرد: دست یافتن به محیطی بدون آلودگی صوتی و شنیداری و هوای پاک و کاهش آلودگی هوا و ایجاد امنیت و آرامش ترافیکی نیازمند ممنوعیت و رفع نقص خودرو‌های دودزا و دارای نقص فنی است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=80900
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.