سال نو؛ تجربه‌ای نو

محمد جهانشاهی اظهار کرد اقامتگا‌های بوم‌گردی نشان‌دهنده‌ی ارزشهای  فرهنگی، معماری و بومی هستند که در بخش‌های مختلف استان به ارائه خدمات می‌پردازند و مسئله‌‌ای که آنها را متمایز‌ می‌کند نوع خدمات خاص منطقه خودشان است.

وی می‌گوید بخش‌هایی در استان که به جز از امکانات اقامتی آموزش و پرورش برخوردار نبوده‌اند امسال به تاسیسات گردشگری اضافه خواهند شد. و تا پایان سال شمار اقامتگاه‌های بوم‌گردی به بیش از ۱۰۰ واحد می‌رسد و در شهرستان‌هایی هم که کمبود امکانات اقامتی است سعی شده به صورت موقت با ایجاد خانه مسافرها این مشکل رفع شود.

به گفته وی در یکسال گذشته شرایط مناطقی که در این بخش ضعیف بودند مانند راین، شهداد، دلفارد، زرند، قسمت‌هایی از بافت، جنوب و شرق استان بهبود یافته و زیرساخت‌ها نیز بهتر شده است.

وی به گشت‌های درون شهری اشاره کرد و افزود این بخش مربوط به آژانس‌های مسافرتی است که اعلام آمادگی هم کردند و با مستقر شدن در سایت‌های گردشگری پکیج‌های تور خود را به فروش می‌رسانند.

جهانشاهی از تفاهم نامه‌ای گفت که امسال بین میراث و شهرداری برقرار شده و باعث ارائه بهتر تورهای کرمان گردی می‌شود. او همچنین ادامه داد امسال به دفاتر اطلاع رسانی بیشتر از پیش توجه شده و کارایی آنها تقویت گشته است.

وی با اشاره به اینکه رویکرد سازمان میراث فرهنگی بر سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است تا با برنامه ریزی مشخص و مداوم خود خدمات بهتری ارائه دهند اعتقاد دارد که امسال بخش خصوصی بیش از سال‌های گذشته در گردشگری تاثیر می‌گذارد.

 او خاطر نشان کرد ستاد تسهیلات سفر و کمیته‌های ده گانه وظایفی برعهده دارند که اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هم به عنوان دبیر این ستاد وظیفه نظارت، هماهنگی بین دستگاه‌ها برای بهبود شرایط و رفع موانع را بر عهده دارد.

معاون گردشگری میراث فرهنگی در رابطه با نرخ خدمات گردشگری در نوروز گفت افزایش قیمتی نخواهیم داشت. البته برخی از بخش‌ها که گواهی استاندارد خود را گرفته‌اند تا حد مجازی می‌توانند افزایش قیمت داشته باشند اما در همه‌ی حوزه‌ها سعی می‌شود تا قیمت‌ها متناسب با بازار باشد و اگر جایی خلاف این عمل شود قطعا برخورد خواهد شد.

وی در خصوص راهنمایان گردشگری می‌گوید کرمان جز محدود استان‌هایی است که به جز بخش تاریخی در دو حوزه اکوتوریسم و ژئوتوریسم راهنمای متخصص دارد و با توجه به ظرفیت‌های استان در این دو بخش می‌توان از این ظرفیت هم استفاده کرد.

او ادامه داد راهنمایان در دو تیپ مستقر می شوند، راهنمایان عمومی که در پایگاه‌ها حضور دارند و راهنمایان متخصصی همراه با تور فرستاده می‌شوند.

جهانشاهی با تاکید بر اینکه هدف میراث فرهنگی توزیع گردشگران در سطح استان است گفت با توجه به حجم بارندگی‌ها نوروز با طراوت‌تری خواهیم داشت و سعی داریم تا مسیر بهارنارنج در جنوب استان مورد توجه بیشتری قرار گیرد زیرا این مسیر راه دسترسی به بندرعباس هم است.

وی از برگزاری نمایشگاه‌های صنایع دستی کوچک و بزرگ و جشن‌ّهای محلی در شهرستان‌های مختلف خبر داد و افزود همکاران ما در تلاش هستند با برنامه ریزی در حوزه‌های مختلف فعال باشند تا استان با شعار کرمان بزرگترین مهان‌خانه‌ی ایران به آن جایگاهی که شایسته است برسد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=10417
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.