حفاظت از نیروی کار، یکی از وظایف اصلی دولت است

رضا اسماعیلی بیان کرد که تولید و بهره‌وری موجب می‌شود تا با پرداخت حقوق رفاه اجتماعی حاصل و آسیب‌های اجتماعی کاهش یابد.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته بیش از 15 هزار نفر از مجموعه اشتغال در باغ‌های استان بیکار شدند افزود: احتمال اینکه این افراد درگیر آسیب‌های اجتماعی شوند وجود دارد.
وی معتقد است با وجود اینکه ۱۱ هزار نفر در صنعت مس کرمان مشغول به کار هستند باید توجه داشت اگر تولید و صادرات قطع شود دچار مشکل خواهیم شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تصریح کرد مجموعه کارگری نقش موثری در تولید‌‌های استانی، ملی و بین المللی دارند و همچنین با توجه به اینکه تولید پسته، مس و دیگر محصول‌ها در شهرستان رفسنجان برند ملی هستند و محصول ارزآور پسته در سطح جهان به نام ایران، استان کرمان و رفسنجان شناخته شده است که اگر تجارت، صادرات، فرآوری و کاشت و داشت و برداشت این محصول مورد توجه واقع نشود می تواند اقتصاد رفسنجان را دچار چالش کند.

به گفته وی با پرداخت حقوق معوقه ۷ ماهه کارگران و کارمندان شرکت زغال‌سنگ شهرستان زرند رونق و امید به زندگی در این شهرستان بیشتر شده است.

اسماعیلی اضافه کرد پدافند غیر عامل لازمه توسعه و امنیت پایدار است و ما باید با استفاده از فکر، اندیشه، علم و تکنولوژی مصون سازی را در خود ایجاد سازیم.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=10423
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.