پایگاه اورژانس هوایی ارتش ۱۵۰ کیلومتر جاد‌ه‌ای استان کرمان را تحت پوشش د‌ارد‌

فرمانده هوانیروز کرمان گفت: هوانیروز نخستین یگانی است که در بحران ‌ها حاضر می‌شود و پایگاه اورژانس هوایی ما ۱۵۰ کیلومتر جاد‌ه‌ای استان را تحت پوشش د‌ارد‌.

به گزارش کرمان نو، امیر سرتیپ دوم خلبان عباس اعتمادزاده فرمانده پایگاه سوم رزمی هوانیروز کرمان با بیان اینکه ۲۹ فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران نامگذاری شده و با تبریک این روز به همه نیروهای مسلح اظهار داشت: یگان هوانیروز یگان بسیار قدرتمند بالگردی است که پشتیبانی هوایی از نبردهای نیروی زمینی را به عهده دارد.

وی با اشاره به دستاوردهای هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی گفت: تخصص ما خلبانی، پروازی و فنی است در این حوزه ارتقای توان رزمی ما بی‌سابقه بوده است.

فرمانده پایگاه سوم رزمی هوانیروز کرمان به اشاره به اینکه تمامی بالگردهای ما به سامانه دوربین‌های دید در شب مجهز شدند افزود: در زمینه سامانه‌های موشکی برد بلند نیز به بومی سازی کامل دست پیدا کردیم.

وی به تبدیل موشک زمین پایه به هواپایه اشاره کرد و افزود: برخورداری از بهترین موشک‌های فایر اند فورگت نیز از دستاوردهای هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران است.

امیر اعتمادزاده با بیان اینکه در نهضت قطعه سازی فرایند بسیار بزرگی که در هوانیروز ارتش انجام شده ادامه داد: یک بالگرد بیش از هزاران هزار قطعه دارد و خوشبختانه ما در نهضت قطعه‌سازی نیز به خودکفایی کامل رسیدیم.

وی با اشاره به اینکه هوانیروز یکسری شرح وظایف سازمانی دارد و این وظایف ماموریت‌هایی است که برای هوانیروز تعریف شده گفت: حراست از مرزها و درگیری با دشمن از جمله این وظایف است.
فرمانده پایگاه سوم رزمی هوانیروز کرمان با بیان اینکه هوانیروز علاوه بر مأموریت‌های سازمانی مأموریت‌های فراسازمانی را هم دارد افزود: هوانیروز در تمامی لحظه‌ها پشتیبان انقلاب و مردم بوده و در بحران‌هایی مانند زلزله نخستین یگانی که در کنار یگان نیروهای زمینی ارتش و سایر نیروهای مسلح در منطقه حضور پیدا می‌کنند بالگردهای هوانیروز هستند که صدای چرخش این بالگردها در آسمان روحیه خوبی به مردم می‌دهد.

وی با بیان اینکه در کنار این اقدامات، عملیات‌های مردم یاری را نیز انجام می‌دهیم عنوان کرد: در پایگاه هوانیروز کرمان، شهر زاهدان و سیرجان سه پایگاه اورژانس هوایی داریم و ۱۵۰ کیلومتر جاده‌ای را تحت پوشش هوایی خود قرار داده‌ایم و به گفته مسئولان اورژانس کرمان تا کنون بیش از صدها نفر را به یاری خداوند از مرگ حتمی نجات داده‌ایم.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=68637
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.