پروازهای بم افزایش می‌یابد

مدیرکل فرودگاه های کرمان اعلام کرد که از هفته جاری پروازهای فرودگاه شهرستان بم در شرق این استان افزایش می‌یابد.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایرنا، علی قاسم زاده اظهارداشت: شهرستان بم اینک چهار سورتی پرواز در هفته به صورت رفت و برگشت در روزهای شنبه و دوشنبه از بم به تهران دارد.

وی بیان کرد: از تاریخ پنجشنبه ۹ دی ماه پروازهای این شهرستان به صورت یک برنامه جدیدی انجام می شود.

قاسم زاده توضیح داد: پیگیر هستیم پروازهای شهرستان بم به مقصد تهران و مشهد مقدس افزایش پیدا کند که دراین باره با مدیرعامل ۲ شرکت هواپیمایی مذاکراتی شده است.

به گفته وی سومین پرواز بم –تهران نیز در تاریخ پنجشنبه ۹ دی ماه اضافه خواهد شد.

مدیرکل فرودگاه های استان کرمان اظهارداشت: درخواستی از شهروندان و مسئولان شهرستان های شرقی استان کرمان برای تامین مسافر این پروازها داریم که در صورت هماهنگی و همدلی بیشتر قول خواهیم داد حتما پروازهای شهرستان بم افزایش یابد.

اگر در زلزله بم، فرودگاه نداشتیم

مدیرکل فرودگاه‌های استان کرمان همچنین با تشریح نقش فرودگاه بم در امدادرسانی زلزله فاجعه بار این شهرستان طی ۱۸ سال گذشته گفت: اگر سال ۸۲ در زمان وقوع زلزله بم، این شهر فرودگاه نداشت امدادرسانی بسیار تحت تاثیر قرار می‌گرفت از جمله تلفات انسانی بیش از ۸۰ درصد افزایش پیدا می‌کرد.

قاسم زاده افزود: اگر آن زمان در بم فرودگاه فعال نبود امکان تخلیه و انتقال بیش از هشت هزار مجروح از ساعت ۱۷ بعدازظهر تا ۸ صبح روز بعد از زلزله(شنبه) به استان های دیگر برای درمان وجود نداشت.

وی بیان کرد: همچنین اگر فرودگاه نبود امکان انتقال فوری نیروهای امدادنجات از اقصی نقاط کشور یا حتی سراسر دنیا نیز فراهم نبود.

قاسم زاده ادامه داد: همچنین فرودگاه بم نقش مهمی در انتقال ماشین آلات و تجهیزات به بم داشت که اگر این ماشین آلات بسرعت وارد بم نمی شد مشکلات زیادتری شکل می گرفت و امکان  امدادرسانی در حد محدودتر باقی می ماند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=82279
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.