پلمب ۳۳۰ کارگاه ضایعاتی در کرمان و انتقاد پلیس از برخی سازمان‌ها

فرمانده انتظامی شهرستان کرمان ضمن اعلام پلمب ۳۳۰ کارگاه ضایعاتی که اموال مسروقه را خرید و فروش می‌کردند از برخی سازمان ها که زمینه بازگشایی این کارگاه های متخلف را فراهم می کنند، انتقاد کرد.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایرنا، در خبر مرکز اطلاع رسانی پلیس استان کرمان از سازمان خاصی نام برده نشده اما تاکیدشده که برخورد با این کارگاه های ضایعاتی مالخر تاثیر زیادی در ارتقای امنیت اجتماعی دارد.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمان روز سه شنبه با اشاره به اینکه طرح برخورد با کارگاه های ضایعاتی متخلف با هدف افزایش امنیت اجتماعی به صورت جدی در دستور کار پلیس قرار دارد گفت: در اجرای این طرح ها بیش از ۳۳۰ کارگاه ضایعاتی که اموال مسروقه را خریدوفروش می کردند امسال پلمب شده است.

سرهنگ مهدی پورامینایی افزود: در پیشگیری و برخورد با انواع سرقت ها، طرح های ارتقای امنیت اجتماعی با محوریت مقابله جدی با کارگاه های ضایعاتی دخیل در امر خرید و فروش اموال مسروقه انجام شده است و کلانتری های این فرماندهی به صورت روزانه از این کارگاه های ضایعاتی بازدید دارند.

وی در تشریح دستاوردهای این طرح ها خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری از ۷۹۲ کارگاه ضایعاتی در سطح شهرستان کرمان بازدید به عمل آمد که در نهایت ۳۳۰ واحد از این کارگاه ها پلمب و ۱۵ کارگاه متخلف نیز جمع آوری شد.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمان ادامه داد: در همین زمینه ۴۹ سارق و ۱۸ مالخر که بیشتر از اتباع افغان بودند، دستگیر و با تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شدند؛ همچنین هزار و ۲۸ فقره سرقت از طریق واکاوی فعالیت های آشکار و پنهان این کارگاه ها کشف شده است و برخورد با این کارگاه های ضایعاتی در کاهش سرقت ها نقش بسیار مهمی دارد.

سرهنگ امینائی با اشاره به اینکه پلیس در حوزه برخورد قانونی با کارگاه های ضایعاتی تلاش و توان مضاعفی را به کار می گیرد اما برخی سازمان ها و ادارات از مجراهای اداری خود زمینه بازگشایی مجدد آنها را فراهم می کنند، افزود: در این زمینه لازم است با توجه به اهدافی که پلیس در حوزه واکاوی فعالیت های این کارگاه ها در پیشگیری و کشف سرقت ها دارد سایر دستگاه ها هم یاریگر نیروی انتظامی باشند تا بتوانیم با کمک یکدیگر از زمینه های وقوع جرائم مختلف بویژه سرقت های خرد جلوگیری کنیم.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمان مشارکت برخی ادارات در ساماندهی کارگاه های ضایعاتی و تجمیع آنها در یک نقطه و تجهیز این مکان ها به سامانه های پایش تصویری با هدف کاهش سرقت ها را بسیار مهم و تاثیرگذار دانست و بیان داشت: در کنار اقدامات پلیسی، شهروندان نیز نقش ویژه و مهمی در ایجاد و حفظ امنیت اجتماعی دارند که در کنار این پلیس با همکاری مردم، سازمان ها و حمایت دستگاه قضایی مصمم به برخورد قاطعانه با مجرمان و قانون شکنان است.

سرهنگ امینائی با تاکید بر اینکه ساماندهی کارگاه های ضایعاتی یک ضرورت است اظهار داشت: هوشمندسازی و استفاده از تجهیزات نوین در کارگاه های ضایعاتی کمک شایانی به امنیت اجتماعی خواهد کرد که در این زمینه از افرادی که در جمع آوری، خرید و نگهداری ضایعات فعالیت دارند می خواهیم ضمن رعایت آسایش شهروندان و پرهیز از ایجاد مزاحمت، از خرید کالاهای مورددار و مظنون به سرقت خودداری کنند و در صورت مشاهده این قبیل موارد موضوع را به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

به گزارش ایرنا شهریورماه امسال نیز معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان وجود ۷۷۶ کارگاه ضایعاتی در شهر کرمان را آماری هشداردهنده و نگران کننده که موجب تشویق سارقان می شود خواند و از برخی دلایل پشت پرده و چرایی برخورد نشدن با آنها سخن گفت؛ سیدمهدی قویدل با اشاره به برخی موارد تعارض منافع در برخورد با کارگاه های ضایعاتی تصریح کرد: فعالیت بعضی کارگاه های ضایعاتی به تعدادی کارمند و مسئول ارتباط دارد و به همین دلیل تاکنون برخوردهای لازم و محکمی صورت نگرفته است بنابراین فرمانداری و سازمان بازرسی هم باید به این طرح ورود کنند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=80723
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.