پیک جدید کرونا و تعطیلی خودروسازی‌های بم

فرماندار بم: به دلیل روند رو به رشد ویروس کرونا در سطح شهرستان، طی رایزنی با مدیران کارخانجات، برای قطع زنجیره این ویروس با تعطیلات چند روزه این واحدهای تولیدی موافقت کرده‌اند.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا، “هادی شهسوارپور” با تشکر از کادر درمان که در خط مقدم مبارزه بیماری کرونا قرار داشته‌اند، اظهار کرد: در بحث بیماری کرونا اگر کشور در حال گذراندن پیک پنجم است شرق استان کرمان با همکاری مردم و رعایت قوانین و مقرارت بهداشتی که توسط ستاد استانی و شهرستانی کرونا ابلاغ می شود در حال گذراندن پیک دوم کرونا است.

وی افزود: این پیک ناخودآگاه به دلیل هم مرز بودن شهرستان های شرقی که ترددهای فرهنگی و اجتماعی با سیستان و بلوچستان و خصوصا ایرانشهر و زاهدان دارند و همچنین به دلیل تجمعات خانوادگی در بحث انتخابات شوراها به وجود آمده است.

شهسوارپور تصریح کرد: برای جلوگیری از این وضعیت باید یکسری اقدامات قاطع را برنامه‌ریزی کنیم و اجازه ندهیم که این روال ادامه پیدا کند تا با اتفاقات ناخوشایند بیشتری مواجه نشویم.

فرماندار بم بیان کرد: باید از تجمع و دورهمی ها در مکان هایی مانند ادارات، دفاتر پلیس+10 ،شهرداری و کارخانجات خودروسازی جلوگیری به عمل آید تا زنجیره انتقال این ویروس که بسیار سریع الانتشار است، قطع شود .

رکن اصلی قطع شدن زنجیره انتقال ویروس مردم هستند

رییس ستاد کرونای شهرستان بم ادامه داد: اکنون که با تعطیلی اصناف، کارخانجات و ادارات روبه رو شده‌ایم و ورودی‌ها و خروجی‌ها نیز در حال کنترل است. مردم باید با ماندن در خانه مانع انتشار و انتقال ویروس کرونا شوند. زیرا اگر مردم رعایت نکنند و این تعطیلات را فرصتی برای رفتن به مسافرت بدانند باعث به وجود آمدن مشکلات بیشتری خواهند شد.

وی توضیح داد: اکنون در شرایط نامناسبی قرار داریم و زیرساخت‌های ما تا حدودی جوابگوی این بیماری خواهند بود که اگر پیشگیری صورت نگیرد در بحث خدمات رسانی به بیماران بستریِ ویژه با مشکل مواجه خواهیم شد.

شهسوارپور عنوان کرد: شهرستان بم فصل برداشت محصول خرما و مراسم  محرم را در پیش رو دارد که باید برای برگزاری این برنامه‌ها از این شرایط بحرانی خارج شویم.

وی تصریح کرد: مصوبات ستاد کرونا در حد قانون و لازم الاجراست و با اعمال محدودیت‌های هوشمند و گروه‌بندی صورت گرفته، تنها مشاغل گروه یک مانند سوپرمارکت‌ها، قصابی‌ها، داروخانه‌ها و … در حال فعالیت هستند.

فرماندار بم توضیح داد: تعطیلی اصناف فقط بار روانی برای جامعه دارد زیرا این واحدها نقش زیادی در انتقال ویروس ندارند و آنچه مهم است دورهمی‌های خانوادگی، ازدحام در مطب پزشکان، داروخانه‌ها، تجمع های عزا، عروسی و … است که برگزار می‌شود و تاثیر بیشتری در انتقال این ویروس دارند.

وی بیان کرد: در شورای تامین مطرح شده که در صورت مشاهده هرگونه تجمعی، دادستانی به جرم اقدام علیه بهداشت عمومی با صاحبان و برگزارکنندگان مراسم برخورد قاطع و جدی خواهد کرد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=73299
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.