رییس جمهور بر انتقال آب به کرمان تاکید دارد

24 اسفند بود که مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران از منتفی شدن پروژه انتقال آب از بهشت آباد (سرشاخه های رود کارون) به کرمان خبر داد.

محمدرضا رضازاده گفت که این نگرش به وجود آمده که برای تامین آب شرب این مراکز جمعیتی راه های دیگری به غیر از گزینه سد بهشت آباد تعیین شود.

ابراهیم علیزاده، مدیرعامل آب منطقه ای کرمان هم در واکنش به این خبر به روزنامه «پیام ما» خبر داد که کرمان به دنبال انتقال آب از جای دیگری است. یعنی انتقال آب از خارج از استان صورت می گیرد اما مبدا تغییر خواهد کرد.

روز گذشته هم علیرضا رزم حسینی، استاندار کرمان به این موضوع اشاره کرد. او در نشست شورای آب استان با حضور اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهور گفت که طرح انتقال آب از خارج از استان هم در دستور کار است و رییس جمهور در سفر به کرمان بر این موضوع تاکید کرد.

وی انتقال آب را برای کرمان ضروری دانست چرا که این استان بیش از سه دهه است که با خشکسالی دست و پنجه نرم می کند.

پروژه انتقال آب از بهشت آباد به کرمان در جریان سفر اردیبهشت سال گذشته رییس جمهور به کرمان کلنگ زنی شد. این اتفاق با انتقاد شدید برخی نمایندگان و مسوولان خوزستان و چهارمحال بختیاری روبرو شد. این البته اولین بار نبود که نسبت به این طرح اعتراض می شد. در سال های پایانی دولت قبل هم مشابه این اعتراضات دیده شده بود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=10698
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.