چرا برخی ساکنان شهرستان رفسنجان از اخذ کارت ملی هوشمند امتناع می‌کنند؟

روز گذشته مصطفی کدخدایی، معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری رفسنجان در جلسه پایش کارت ملی هوشمند در خصوص ثبت‌نام افراد فاقد کارت اعلام کرد که در شهرستان رفسنجان نزدیک به ۵۹ هزار نفر فاقد کارت هستند که این میزان، ۲۸ درصد جمعیت بالای ۱۵ سال را شامل می‌شود.

وی همچنین از کلیه افراد ساکن در شهر و روستاهای بخش مرکزی رفسنجان دعوت کرد تا با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت، پایگاه مقاومت بسیج برخی مناطق تعیین‌شده، نمایندگی ثبت احوال و یا با مراجعه به سایتwww.ncr.ir اقدام به ثبت‌نام اولیه و اخد نوبت کنند.

کدخدایی در گفت‌وگو با خبرنگار کرمان‌نو در پاسخ به اینکه چرا هنوز بسیاری از ساکنان مناطق یادشده در رفسنجان از مراجعه برای ثبت‌نام و اخذ کارت هوشمند ملی امتناع می‌ورزند، اظهار کرد: با توجه به اینکه سیاست دولت طبق قانون برنامه ششم توسعه این است که تا پایان سال 1400 تمامی خدمات دولت به صورت الکترونیک ارائه شود و هرگونه خدمات دولت نیز بر مبنای دارا بودن کارت هوشمند ملی افراد صورت می‌گیرد از این‌رو به نظر می‌رسد هنوز این موضوع از سوی برخی ساکنان شهرستان رفسنجان جدی گرفته نمی‌شود. این در حالی است که طبق برنامه‌های اعلام‌شده از سال 1398 هرگونه خدماتی که دولت تصمیم بگیرد به شهروندان ایرانی ارائه کند در چارچوب دارا بودن کارت‌های ملی هوشمند خواهد بود.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری رفسنجان با بیان اینکه حرکت به سمت دولت الکترونیک ارتباط مستقیمی با مشارکت اجتماعی و کار گروهی دارد به تدابیر اندیشیده‌شده در خصوص توجیه، آگاهی‌بخشی و رفع نگرانی آن دسته از افرادی که در شهرستان رفسنجان از ثبت‌نام و اخذ کارت هوشمند ملی امتناع می‌کنند، افزود: برای اینکه مردم در این رابطه توجیه شوند و رفع نگرانی شود تصمیم گرفته‌ایم با برخی نمایندگان ثبت احوال استان صحبت‌هایی صورت گیرد تا در صورت رسیدن به یک توافق، از سوی این نمایندگان در نماز جمعه‌ها سخنرانی و اطلاع‌رسانی‌هایی انجام شود تا مردم با آسودگی خاطر اقدام به ثبت‌نام و اخذ کارت ملی هوشمند کنند.

به گزارش کرمان‌نو، گفته می‌شود یکی از عمده‌ترین دلایل امتناع برخی ساکنان شهرستان رفسنجان از ثبت‌نام و اخذ کارت هوشمند ملی، ترس از تعلق نگرفتن یارانه نقدی به واسطه در اختیار گذاشتن اطلاعات شخصی، درآمدی و مالی این خانوارهاست.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=24766
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.