سرانه شاخص فضاهای فرهنگی کرمان نصف سرانه کشور است

محمدجواد فدائی در شورای مشترک اداری و فرهنگ عمومی استان کرمان با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: استان کرمان ظرفیت ها و مشاهیر فرهنگی و هنری بسیار زیادی دارد اما مقداری در زیرساخت های فرهنگی مشکل داریم و حمایت های مالی به اندازه کافی نیست.
به گزارش ایسنا، وی با بیان این مطلب که استان کرمان نسبت به برخی شاخص های فرهنگی از متوسط کشور پائین تر است، افزود: سرانه شاخص فضاهای فرهنگی کرمان نصف سرانه کشور است و باید این کمبودها را جبران کنیم.
استاندار کرمان با تاکید بر اینکه برای رسیدن به توسعه پایدار به تحول فرهنگی نیاز داریم، بیان کرد: فرهنگ کلیتی پیچیده شامل باورها، هنرها، اخلاقیات، قانون ها، رسوم و هرگونه قابلیت و عاداتی است که فرد به عنوان عضو جامعه کسب می کند.
وی با اشاره به برگزاری هفته فرهنگی کرمان در تالار وحدت تهران، تصریح کرد: اپرای عروسکی منظومه خواجو نیز در استان کرمان اجرا می شود.
استاندار کرمان با تاکید بر اینکه در مجموع استان کرمان به پایلوت گردشری هنری تبدیل می شود، تصریح کرد: تصمیمات خوبی برای برگزاری کنگره سرداران شهید استان کرمان گرفته شده است.
حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی امام جمعه کرمان نیز در شورای مشترک اداری و فرهنگ عمومی استان کرمان گفت: این مردم که در روزهای سخت همواره پشتیبان نظام بوده و هستند و توطئه های دشمنان را خنثی می کنند لذا نیاز است توسط مسئولان به آنها خدمت شود.
وی از حماسه بزرگ مردم کرمان در 22 بهمن ماه تقدیر کرد و افزود: این حضور گسترده در حالی انجام شده که دشمنان همه ساله تهدیدات و توطئه های بسیار زیادی داشته اند تا حضور مردم را کمرنگ کنند.
امام جمعه کرمان تصریح کرد: بهترین کار این است که در حوزه ماموریتی خود مردم را شاد کنیم و این امر موجب رضایت و نزول رحمت خداوند می شود.
وی تأکید کرد: مسئولان کشور هیچ زمانی برای خدمت به مردم درنگ نمی کنند و امیدواریم خداوند به ما کمک کند که در خدمت به مردم پیشتاز بوده و وقت خود را صرف شاد کردن مردم کنیم.
در این جلسه محمدرضا علیزاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی  در سخنانی گزارشی از وضعیت فرهنگی و هنری استان کرمان و آمار فعالیت ها و وضعیت این حوزه طی ۴۰ ساله انقلاب اسلامی پرداخت .
در ادامه عبدالرضا قراری، مدیر عامل خانه هنرمندان کرمان، روح الله خدیشی، مدیر عامل خانه مطیوعات استان کرمان و بختیار مجاز، مدیر عامل خانه مطبوعات جنوب استان کرمان به بیان نظرات و دیدگاه های خود در موضوعات مرتبط پرداختند.
لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=24772
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.