کارت ملی هوشمند دردسر ساز شد| مدیرکل ثبت‌احوال کرمان: مردم با شناسنامه سیم‌کارت ثبت‌نام کنند

مدیرکل ثبت احوال کرمان گفت: صدور کارت ملی با شیوع کرونا به تاخیر افتاده است، مردم با شناسنامه برای ثبت نام سیم کارت اقدام کنند.

الزام داشتن سیم‌کارت سرپرستان خانوار برای دریافت وام یک میلیون تومانی دولت دردسرساز شد.

با علام این خبر در چند روز گذشته متأسفانه با ازدحام جمعیت بدون فاصله‌گذاری اجتماعی مواجه بودیم.

اما نکته مهم دیگری که در این میان وجود دارد این است که عده‌ای از مردم با وجود خطر ابتلا به کرونا به دفاتر پیش‌خوان مراجعه کرده‌اند ولی موفق به دریافت سیم‌کارت نشدند.

آنها می‌گویند: بدون کارت ملی هوشمند نمی‌توانند برای دریافت سیم‌کارت اقدام کنند.

محمد قاسمی مدیرکل ثبت احوال کرمان اما در گفت گو با «کرمان نو» گفت: شناسنامه و کارت هوشمند ملی هر دو نشان دهنده هویت هر فردی است و مردم می‌توانند با شناسنامه خود برای دریافت سیم‌کارت اقدام کنند.

وی عنوان کرد: در خصوص احراز هویت الکترونیکی در اصل هر نفر باید در فضای مجازی احراز هویت شود.

به گفته وی پیش از این هم دولت اعلام کرده که هیچ دستگاه اجرایی حق گرفتن تصویر مدارک هویتی اشخاص را ندارد.

قاسمی ادامه داد: بنابراین با توجه به اینکه افراد در ثبت‌احوال انگشت‌نگاری می‌شوند و اطلاعات هویتی آنها در تمام دستگاه‌های اجرایی قابلیت راستی آزمایی دارد، نیاز به گرفتن تصویر مدارک از آنها نیست.

مدیرکل ثبت‌احوال استان کرمان به صراحت گفت: مشکل بومی سازی چاپ کارت‌های هوشمند حل شده و چاپخانه جمهوری اسلامی به زودی تعداد زیادی از کارت‌های هوشمند را به چاپ می‌رساند.

البته وی در ادامه افزود: پیش از شیوع کرونا قرار بود کارت‌های هوشمند تا اردیبهشت و خرداد چاپ شوند اما اکنون با وجود این بیماری احتمالاً باز هم به تأخیر بیافتد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=47588
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.