کاهش هزینه برق با بهینه‌سازی مصرف انرژی| اطلاع از خاموشی‌ها با «برق من»

مدير روابط عمومي شركت توزيع برق شمال استان كرمان گفت: پيك بار مصرف برق در اين استان از اول خرداد شروع شده و تا نیمه شهریورماه ادامه دارد و نياز است، مردم براي گذر از پيك بار مصرف برق همكاري كنند.

امير جهانشاهي افزود: پيك بار مصرف برق استان مربوط به ساعت 13 تا 16 و 20 تا 23 است كه با اجراي طرح پيك سايي با همكاري خانه ها، سازمان‌ها، موتور پمپ هاي كشاورزي و صنايع استان قابل مديريت است.

مدير روابط عمومي شركت توزيع برق شمال استان كرمان بيان كرد: افزايش جمعيت و تغيير سليقه در تبديل كولرهاي آبي به گازي و تغيير سطوح رفاه اجتماعي در طول زمان‌، به اين افزايش مصرف برق دامن زده است.

وي اظهار داشت: عمدتا در فصل تابستان، شركت هاي مديريت توليد برق (نيروگاه‌ها)، برق منطقه اي و توزيع نيروي برق استان ها بويژه مناطق گرمسيري كه اغلب تابستان هاي بالاي 40 درجه دارند به دليل مصرف بالاي برق بويژه استفاده از كولر هاي آبي و گازي، با پديده اي به نام پيك بار مواجه هستند.

وي با بيان اينكه شبكه برق استان يكي از پايدارترين شبكه هاي برق كشور است افزود: طرح كاهش يا قطع بار برنامه‌ريزي ‌شده، استفاده از مولد اضطراري، طرح ذخيره عملياتي صنايع و جابجايي ساعات پيك بار در تابستان از جمله طرحهايي بود كه سال گذشته در استان اجرا شد.

وي افزود: اعمال خاموشي با اعلام لحظه به لحظه مركز ديسپاچينگ ملي جهت مديريت برق كل كشور و در نظر گرفتن سهميه كاهش برق در شهرستان هاي شمال استان كرمان است كه همزمان با پيك بار كشور در سال 1400 با همكاري مشتركين كشاورزي، صنايع و كارخانجات بايد به سطح قابل پذيرش شبكه برق كشور برسد.

جهانشاهي با اشاره به اهميت صرفه جويي مصرف برق تصريح كرد: اميدواريم با همكاري مردم و صنايع با اجراي طرح‌هاي پيك سايي در تابستان اين مهم محقق شود.

مدیردفتر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان گفت: تنطیم دمای کولر گازی بر روی عدد ۲۴ به جای ۱۸ یکی از راهکارهایی است که علاوه بر صرفه‌جویی در مصرف برق به مدیریت هزینه خانوار هم کمک می‌کند.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق شمال استان ، امیر جهانشاهی با تاکید بر رعایت الگوی مصرف در پیک بار تابستان از مشترکین خواست تا با نصب سایه روی کولر و علاوه بر تنظیم دما بر روی دمای آسایش،‌همچنین سرویس منظم و دوره‌ای کولر نیز به کاهش مصرف برق و صرفه‌جویی در هزینه‌ها منجر می‌شود.

وی گفت: خاموش کردن کولر در زمان‌هایی که در منزل یا محل کار حضور ندارند و نیز بستن دریچه محل‌های بلااستفاده نیز به مدیریت مصرف کمک می‌کند.

جهانشاهی با اشاره به خاموشی‌های احتمالی در پیک بار تابستان عنوان کرد: شهروندان پس از نصب نرم افزار برق من می‌توانند با وارد کردن شناسه قبض خود در قسمت خاموشی ها از اعمال زمان خاموشی آگاهی یافته و برنامه ریزی کنند.

وی با تاکید بر عدم استفاده از دستگاه های برق پرمصرف در طول روز از ساعت 13تا 18 و در شب از ساعت 20تا 23 از مشترکین شمال استان خواست تا با رعایت الگوی مصرف در پیک بار تابستان صنعت برق را در تامین برق پایدارو مطمئن یاری نمایند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=71255
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.