باحضور بزرگان فرق اسلامی برگزار می شود:


گردهمایی تقریب مذاهب به میزبانی مصلی کرمان

گردهمایی تقریب مذاهب امروز در مصلی امام علی (ع) شهر کرمان در حال برگزاری است.

به گزارش کرمان نو به نقل از باشگاه خبرنگاران، در دومین روز از هفته مقاومت وگرامی داشت دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی گردهمایی تقریب مذاهب امروز در مصلای امام علی (ع) شهر کرمان برگزار شد.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان کرمان دراین گردهمایی گفت: حاج قاسم درس عملی وحدت بین تشیع و سنی را ترسیم کرد.

او افزود: حضور در مراسم شهادت مجاهدت ۴۰ ساله مردی است که در دفاع از کیان اسلام، جنگ و جهاد را صرف طفلی می‌داند که هیچ پناهی ندارد و دفاع از زن بی دفاعی که هراسان مورد ستم واقع شده است.

او با اشاره به سجایای بی شمار سردار سلیمانی بیان کرد: درس عملی وحدت بین تشیع و سنی در فلسطین و لبنان را سردار سلیمانی در دنیای امروز ترسیم کرد تا ثابت کند خون تشیع و سنی در هم امیخته و وحدت جامعه وجود دارد.

حاج آخوند میرزا علی، امام جمعه  اهل سنت شهر آق قلا استان گلستان نیز در این مراسم گفت: شما بهتر از من می دانید که حاج قاسم که بود و چرا سردار دل‌ها شد و متعلق به گروه و قومیت و قشر خاص نبود و متعلق به جهان بشریت بود و برای او ملاک شیعه و سنی و عرب و عجم نبود و ملاک انسانیت و بشریت بود و برای همین خدا محبت را در قلوب قرار داد.

او افزود: او ۴۰ سال مرد میدان و عمل بود و در جهت خدمت به مردم برایش تفاوتی در هیچ کشوری نداشت و در جای جای جهان هر جا که اسلام نیاز به خدمت داشت این مرد به همراه همرزمانش در جهت خدمت به این عزیزان حرکت می‌کرد.

امام جمعه اهل سنت آق قلا اظهار کرد:زمانی که در عراق زمانی مرد کر کوک و ترکمن به دست داعشیان تصرف شده بود سردار به داد ترکمن رسیدو آن‌ها را نجات داد و من به عنوان ترکمن ایران قدردانی می‌کنم.

میرزا علی بیان داشت: هیچ کس به کردستان عراق نرسید جز سردار سلیمانی و همرزمانش که به داد آن‌ها رسید. او حتی در سوریه که اغلب سنی هستند به داد آن‌ها رسید، زیرا سردار برایش انسانیت ملاک بود.

او تصریح کرد: نظام ما که پیروز شد به خاطر اتحاد مذاهب بود و سردار دل‌ها نماد مقاومت و همدلی و همکاری و تفاهم و شجاعت و اخلاص بود و با انحاد همه اقوام حتی غیر مسلمانان به جنگ داعش و گروه‌های انحرافی رفتند و همه را نابود کردندو به گفته رهبری اگر سردار در برابر اعش نمی‌ایستادند امروز در جای جای ایران باید با داعش به جنگ می‌پردازیم.

امام جمعه اهل سنت شهر آق قلا بیان داشت: ما باید ادامه دهنده راه سردار باشیم و این با اتحاد و همدلی محقق می‌شود، زیرا دشمنان به سرگردگی استکبار جهانی بر اسلام ضربه بزنند و میان تشییع و تسنن رخنه کنندو دشمنان اسلام می‌خواهند به انواع مختلف چراغ اسلام را خاموش کنند غافل از اینکه خدا آن را روشن نگاه داشته و امروز منور شده و وظیفه ما است که اسلا را ترویج بدهیم و با اتحاد باید اسلام را ترویج بدهیم.

او گفت: زمانی که قطرات باران به هم پیوند می‌خورند به دریای مواج تبدیل می‌شوند و ما باید مثل قطرات باران باید به هم متحد شویم تا هیچ یک از دشمنان به ما غلبه کند.

حاج آخوند میرزا علی با اشاره به آیات و اشعار مختلف به اتحاد توصیه کرد و افزود: سردار دل‌ها با تعامل و همکاری همیشه موفق بود و مرد میدان و عمل بود و ما اگر می‌خواهیم انقلاب و پرچم اسلام عزیز بالا رود باید اتحاد خود را همه مذاهب حفط کنند. سردار دل‌ها برای مسیحیان و سایر ادیان کمک کردند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=82501
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.