گروه‌های تلگرامی به دنبال چرایی پلمپ رستوران‌ها

پس از آنکه در روزهای گذشته بازپرس شعبه ۱۵ دادسرای عمومی و انقلاب کرمان خبر داد که چهار واحد صنفی اعم از رستوران و فست‌فود بزرگ در این شهر برای انجام تحقیقات تکمیلی و جلوگیری از امحای عدله به صورت موقت پلمپ شدند، شاعبه‌هایی درباره دلیل پلمپ شدن این رستوران‌ها در بین کاربران فضای مجازی پیچید. اگرچه نامی از این رستوران‌ها از سوی میرزاپور برده نشد اما از آنجایی‌که این مراکز عرضه غذایی جزو رستوران‌ها و فست‌فودهای مشهور شهر کرمان بودند، به سرعت نام‌شان در فضای مجازی بین کاربران دست به دست شد.

با وجود قابلیت سوپرگروه تلگرام، کرمانی‌ها نیز مانند شهروندان دیگر شهرها در گروه‌هایی با موضوعات مختلف در این پیام‌رسان عضوند که رستوران‌گردی و نقد و تبادل‌نظر درباره رستوران‌ها از جمله پرطرفدارین‌ترین آن‌هاست. به تبع انتشار خبر پلمپ شدن برخی رستوران‌ها و فست‌فودها در این گروه‌ها نیز بحث درباره چرایی پلمپ آغاز شد.

اولین موضوعی که کاربران از آن به عنوان دلیل بسته شدن این رستوران‌ها مطرح می‌کردند فروش گوشت‌های آلوده و گوشت الاغ بجای گوشت گاو بود. پس از مدتی به آن دسته از کاربران که نام رستوران‌های پلمپ‌شده را فاش می‌کردند و از مجموعه‌های غذایی مختلف به عنوان متخلف نام می‌بردند در جهت حفظ آبروی صاحبان رستوران و جلوگیری از پخش شایعات تا دستور مقامات قضایی تذکر داده می‌شد؛ در برخی موارد که مدیران مجموعه‌های غذایی نام‌برده در گروه حضور داشتند با پیگیری کاربران دلیل بسته شدن رستورانشان را اینگونه ذکر کردند:

”شب چهارشنبه بازرسین محترم بهداشت و مراکز نظارتی دیگر به رستوران ما و چند رستوران و فست فود سرکشی کردن و همه این مراکز اغذیه ملزم به ایجاد یک‌سری تغییرات و تعمیرات شدن. انشالله که دوستان با سعه صدر از ارتقای سطح کیفی رستوران های شهرمون حمایت کنند.“

چندی بعد نامه اتحادیه هتل‌ها و رستوران‌های کرمان در فضای مجازی پخش شد. در این نامه ضمن تکذیب فروش گوشت‌های آلوده در رستوران‌های پلمپ‌شده در بند آخر آورده شده

”هرگونه شایعه یا نشر اکاذیب عمدا یا سهوا باعث لطمه به آبرو متصدیان خدوم واحدهای صنفی پلمپ‌شده بوده و عوامل مرتبط با درج این اکاذیب در فضای مجازی توسط پلیس فتا و شکات مربوطه قابل تعقیب و پیگیری قضایی هستند.“

2018 02 28 11.39.53
نامه اتحادیه

پس از انتشار این نامه مدیران برخی گروه‌های تلگرامی با استدلال‌هایی مانند ”ممکن است صرفا بخاطر کثیفی کفپوش آشپزخانه پلمپ شده باشند و نه چیز دیگر” اقدام به حذف پیام‌ها و کاربرانی از گروه‌‌ها کردند که همچنان به تبادل نظر در این باره ادامه می‌دادند. برداشت برخی کاربران فضای مجازی از انتشار نامه مذکور حاکی از آن است که عدم نام بردن از رستوران‌های پلمپ‌شده، همچنین عدم ذکر دلیل دقیق برای بستن این رستوران‌ها سرپوشی است بر تخلفات مجموعه‌های غذایی و در صورت سکوت کاربران و مشتریان این مجموعه‌ها باعث تخلفات بیشتر در رستوران‌های دیگر شهر و استان می‌شود.

با این وجود پس از گذشت دو روز از این موضوع حالا آرامش به گروه‌های رستوران‌گردی کرمان برگشته و باید منتظر دستور مقامات مربوطه و اعلام دلیل پلمپ شدن این مراکز عرضه غذایی بود.

پشت پرده پلمپ چهار رستوران و فست‌فود در کرمان| پای گوشت الاغ در میان نیست

SaveSave

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=16472
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.