آتش‌سوزی انبار ضایعات ۱۵۰ میلیون تومان به ماشین‌آلات آتش‌نشانی شهرداری بم خسارت زد

کرمان‌نو- رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بم از وقوع آتش‌سوزی گسترده در یک انبار غیرمجاز دپو ضایعات در روز گذشته به وسعت یک هزار و ۵۰۰ مترمربع خبر داد و گفت: این آتش‌سوزی بالغ بر ۱۵۰ میلیون تومان خسارت به ماشین‌آلات آتش‌نشانی شهرداری وارد کرده است.

رشد قارچ‌گونه مراکز جمع‌آوری ضایعات در مناطق مسکونی شهرستان بم، مشکلات و آسیب‌هایی به دنبال داشته که متولی مشخصی ندارد و هر ماه شاهد آتش‌سوزی در این مراکز هستیم
وجود انبار، کارگاه‌های ضایعاتی و مشاغل مزاحم همواره و طی سالیان گذشته یکی از چالش‌های این شهر بوده است که ساماندهی آن در برهه‌های مختلف از سوی مدیران شهری و استانی نوید داده شده؛ اما همچنان به نقطه مطلوب نرسیده است.
بروز چندین فقره آتش‌سوزی در سال نیز در این کارگاه‌ها و انبار ضایعات به دلیل رعایت‌نکردن نکات ایمنی از سوی صاحبان این مشاغل کاذب نیز همواره اتفاق افتاده است.
محسن حدادیان رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بم روز دوشنبه به خبرنگار کرمان‌نو گفت: روز یکشنبه ساعت ۱۴ آتش‌سوزی در یک انبار غیرمجاز دپو ضایعات به سامانه ١٢۵ آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بم اطلاع داده شد که بلافاصله به دلیل گستردگی حریق ۶ خودروی عملیاتی به محل حادثه اعزام شد.
او با بیان اینکه شعله‌های آتش بخش اعظمی از انبار را دربرگرفته و به‌سرعت در حال گسترش بود، افزود: محل حادثه محیطی به وسعت یک هزار و پانصد مترمربع ضایعات بود که در مجاورت یک تعمیرگاه ماشین‌آلات سنگین واقع شده بود و اگر آتش به تعمیرگاه می‌رسید خطرات بیشتری را به وجود می‌آورد.
او افزود: این ضایعات مربوط به منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید است که توسط شرکتی جهت امحا خریداری می‌شده؛ اما شرکت این ضایعات را به کارگاه‌های دپوی مخصوص جمع‌آوری ضایعات فروخته است .
رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بم اظهارداشت: در ماه گذشته چهار مورد آتش‌سوزی در کارگاه‌های دپو ضایعات داشتیم که هر آتش‌سوزی خسارات بی‌شماری را به ما وارد می‌کند .
به گفته او یکی از آتش‌سوزی‌های ماه گذشته در شهرک صنعتی در کنار شرکت‌های بسته‌بندی خرما صورت گرفت که یک انبار دپو ضایعات در آنجا راه‌اندازی شده بود و باعث ایجاد آتش‌سوزی در آن منطقه شد.
حدادیان خاطرنشان کرد: در آتش‌سوزی روز گذشته تاکنون ۱۵۰ میلیون تومان خسارت به ماشین‌آلات و تجهیزات آتش‌نشانی شهرداری وارد شده است و همچنین ۲۵۰ هزار لیتر آب برای خاموش‌کردن آتش‌سوزی مصرف شد .
او با اشاره به اینکه این آتش‌سوزی به دلیل اتصال برق صورت‌گرفته بود عنوان کرد: باوجوداینکه ۶ ماشین آتش‌نشانی از شهرداری بم برای خاموش‌کردن آتش اعزام شده بودند؛ اما دو ماشین آتش‌نشانی از ارگ جدید و دو ماشین آتش‌نشانی نیز از فرودگاه بم و شهرداری بروات نیز برای اطفای حریق به ما کمک کردند.
او بیان کرد: آتش‌نشانان با تلاش فراوان توانستند بعد از چهار ساعت حریق را اطفا کرده و خوشبختانه این حادثه مصدومی نداشته است.
محل آتش‌سوزی انبار طی روز گذشته در بزرگراه بم به سمت بروات بلوار آیت الله هاشمی رفسنجانی در کنار مغازه‌های تعمیر خودروهای ماشین سنگین گزارش شده است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=109222
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.