آمادگی دانشگاه علوم پزشکی جهت آموزش های حوزه بهداشت روانی

موسی دریجانی با اشاره به فضای مجازی می گوید آسیبهای این فضا سبب متلاشی شدن خانواده ها شده که باید با برنامه ریزی این معضلات را از بین برد او افزود موازی کاری از عوامل عدم تحقق مقابله با آسیبهاست.

 وی بر این اعتقاد است که فعالیتها باید با هم افزایی و همفکری در حوزه بهداشت روان انجام شود. او افزود همایشی در این راستا برای دستگاههای مختلف برگزار می شود. همچنین صدا و سیما و شهرداریها در زمینه افزایش سلامت روانی و کاهش آسیبها نقش موثری دارند.

دریجانی ادامه داد در مورد آسیبهای اجتماعی بویژه مشکلات فضای مجازی همه افراد جامعه مقصر هستند خانواده ها در این زمینه به مسئولیتهای خود توجه نمی کنند.

 مدیر سلامت شهرداری کرمان نیز در این نشست گفته شهرداری می تواند در حوزه فعالیتهای فرهنگی و خدمات شهری و برگزاری همایشها در زمینه بهداشت روان  فعالیت کند. وی از  وجود ۱۷ رابط سلامت شهرداری در کرمان خبر داد که دوره های آموزشی بهداشت روان برای این افراد برگزار می شود.

معاون فرهنگی امور ورزش و جوانان نیز در این مورد می گوید باید ورزش در حوزه بهداشت روان فرهنگ سازی شود. او افزود فردگرایی افراد هم  سبب ایجاد برخی از آسیبهای اجتماعی می شود در این زمینه فعالیتهایی در استان انجام شده است.

مدیر سلامت روان دانشگاه علوم پزشکی و نماینده نظام روانشناسی استان هم در این جلسه شعار هفته سلامت « کرامت انسانی در سلامت روان » را بیان کرد و افزود وزارت بهداشت یک برنامه ای را برای این هفته پیش بینی  کرده که در  سایر ایام سال نیز این برنامه ها ادامه خواهد یافت.

به گفته علی بهرام نژاد دانشگاه علوم پزشکی آمادگی آموزش های لازم در حوزه بهداشت روان را در ادارات استان دارد. او افزود باید  فعالیتها در زمینه بهداشت روان در طول سال تداوم داشته باشد و پیش بینی کرد به ۱۰۰ روانشناس در همایشی آموزشهای حمایت تخصصی بهداشت روانی ارايه می شود تا این آموزش ها به خانواده ها منتقل شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=4008
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.