آمار زندانیان شهربابک کاهش ۵۰ درصدی می‌یابد

ایمان شهسواری دادستان شهرستان شهربابک در گفتگو با خبرنگاران شهربابک، درباره اقدامات دادگستری شهربابک بیان داشت: چهار روز گذشته ۳۰۰ کیلوگرم تریاک در ورودی‌های شهرستان کشف شد و سه نفر متهم دستگیر شدند.

وی افزود: در مدت یک ماه و نیم گذشته دو کارگاه بزرگ ساخت مشروبات الکلی در شهرستان شهربابک شناسایی شد که در مجموع ۳ هزار و ۸۶۰ لیتر مشروب کشف و معدوم شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان کرمان، شهسواری با بیان اینکه ۱۶ هکتار از اراضی ملی در شهربابک رفع تصرف شد، افزود: در منطقه رباط نیز ۲ هزار و ۶۰۰ متر مربع از اراضی ملی رفع تصرف شد.

وی از دفع باطله‌های شرکت طلایه داران، شهرداری خورسند و شهرداری شهربابک در خورسند یاد کرد و اظهار داشت: شهرداری‌های خورسند و شهربابک زباله هایشان را از این منطقه پاکسازی کرده اند.

وی تصریح کرد: مقرر شده است که شرکت طلایه داران ساماندهی پسماند‌ها و درختکاری را در این منطقه انجام دهد.

دادستان شهربابک با اشاره به اینکه جمع آوری این پسماند‌ها چرخش مالی زیادی دارد، تأکید کرد: با توجه به معضل بیکاری با تأسیس شرکتی که پروسه بازیافت را برعهده گیرد محیط زیست حفظ می‌شود و همچنین می‌توان منبع درآمد و اشتغالزایی ایجاد کرد.

وی به اقدام خیرخواهانه یکی از خیران شهربابکی اشاره کرد و افزود: آقای حسین زاده دهج طی چند ماه گذشته ۱۳۰ میلیون تومان برای آزادی زندانیان غیرعمد اهدا کرد که در قبال این مبلغ تاکنون ۹ نفر زندانی آزاد شدند.

شهسواری با بیان اینکه زکات در قرآن در مفهوم عام به کار رفته شده و جزء نیکوترین اقدامات است، تصریح کرد: زکات اهمیت بسیار زیادی دارد که کمک‌های اجتماعی نظیر کمک‌های مادی و معنوی و دستگیری از همنوعان را شامل می‌شود.

وی از پیشرو بودن مردم شهربابک برای انجام امور خیر یاد کرد و بیان داشت: گسترش خیر و نیکی در نهایت به خودمان بر می‌گردد، چنان که جامعه آرامش می‌یابد و مشکلات اجتماعی مردم نظیر فقر، بیکاری، اعتیاد، طلاق و … کم می‌شود.

دادستان شهربابک با اشاره به اینکه از ابتدای سال تاکنون کل تعهدات خیران ۵۵ میلیون تومان بوده که ۴۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان واریز شده است افزود: در سال ۹۷ و در شهربابک تعداد زندانیان آزاد شده توسط ستاد دیه ۷ نفر و تعداد زندانیان آزاد شده توسط کمیته صلح و سازش ۱۲ نفر بوده است.

وی با اعلام اینکه کارخانه مس خاتون آباد موقتا برای ۶ ماه و تا راه اندازی کارخانه اسید به صورت اورهال تعطیل می‌شود، ادامه داد: با راه اندازی کارخانه اسید ۹۹ درصد مشکل آلایندگی ذوب مس خاتون آباد مرتفع می‌شود.

شهسواری با بیان اینکه  مدیر مجتمع مس شهربابک پیگیر راه اندازی کارخانه اسید است اضافه کرد: این کارخانه ۷۰ درصد پیشرفت داشته، اما بعد از خارج شدن آمریکا از برجام این روند کند شده است.

دادستان شهربابک با اعلام اینکه شهربابک اولین رتبه امنیتی در استان را دارد، بیان داشت: شهربابک یکی از شهرستان‌های امن و کم پرونده است و همچنین در مورد جرائم خشن مطلوب ترین وضعیت را داراست.

وی با بیان اینکه تعداد زندانیان شهربابک بین ۱۲۰ تا ۱۴۰ نفر متغیر است، اعلام کرد: به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران و با قولی که ریاست قوه قضاییه داده اند عفو گسترده انجام می‌شود که در این صورت تعداد زندانیان شهربابک به احتمال زیاد نصف می‌شود.

شهسواری شهربابک را دارای کمترین تعداد زندانی در استان برشمرد و گفت: اعتیاد یکی از معضلات اجتماعی شهربابک است که حواشی‌ای نظیر طلاق، سرقت و نزاع دارد که خوشبختانه با فعال شدن ان جی اُ‌ها و افزایش سطح آگاهی مردم در خصوص اعتیاد، الکل و مواد مخدر، این معضلات خود به خود از بین خواهند رفت.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=24136
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.