اجرای طرح راهداری محوری در ۲۸۲۰ کیلومتر از محور‌های پرتردد کرمان

عراقی زاده گفت: طرح راهداری محوری در ۲ هزار و ۸۲۰ کیلومتر از محور‌های پرتردد شمال استان کرمان از نیمه اردیبهشت امسال آغاز شده است.

به گزارش کرمان نو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، احسان عراقی زاده، معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان کرمان گفت: طرح راهداری محوری در راه‌های شریانی و پرتردد استان کرمان در قالب ۶۴ تیم عملیاتی راهداری، همزمان با دیگر استان‌های کشور از ۲ هفته قبل در کرمان آغاز شده است.

او افزود: با توجه به کاهش نسبی ترافیک برون شهری و به منظور انسجام در عملیات راهداری جاری و دوره‌ای، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان با بسیج امکانات و نیرو‌های راهداری، طرح راهداری محوری در راه‌های شریانی و پرتردد استان را مطابق با برنامه زمانبندی تعیین شده آغاز کرده است.

عراقی زاده بیان داشت: در این خصوص برنامه‌ریزی لازم برای حضور فعال و موثر همکاران زحمتکش راهداری و با تجمیع حدود ۳۹۰ دستگاه ماشین آلات و تجهیزات موجود چند شهرستان در یک محور شریانی و پرتردد انجام می‌شود.

او ادامه داد: در این طرح ۱۳ فعالیت به صورت خاص مد نظر قرار گرفته و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با امکانات و نیرو‌های فعال راهداری موجود نسبت به انجام این فعالیت‌ها اقدام می‌کنند.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان کرمان این ۱۳ فعالیت را شامل: درزگیری، لکه گیری، حذف چاله و خرابی آسفالت، تسطیح حریم و اصلاح شیب شیروانی راه‌ها، پاکسازی شانه و حاشیه راه، شانه سازی یا تعریض شانه و اصلاح افتادگی شانه راه عنوان کرد.

او همچنین اصلاح، تعمیر و رنگ آمیزی پایه تابلو‌ها و تجهیزات روشنایی منصوبه و حذف تابلو‌های غیرضروری و ناصحیح، اصلاح و تخلیه قنو‌ها و تخلیه مصالح از حاشیه و کنار راه یا پشت دیوار‌های حایل، شستشو و رنگ آمیزی ابنیه فنی موجود همانند دیوار‌های حایل، پل‌های عابر پیاده، گالری‌ها و دیواره تونل‌ها، حفاظ‌های بتنی و غیره را از دیگر ۱۳ فعالیت طرح راهداری محوری دانست.

عراقی زاده احیا و اجرای مجدد خط کشی ها، تنقیه پل‌ها، اصلاح و پاکسازی دستک‌ها و دیوار‌های هدایت آب و رادیه و بریدها، تعمیر و بازسازی درز‌های انبساط و نرده پل‌ها، تعمیر و اصلاح سیستم روشنایی نقطه‌ای و طولی تونل‌ها و تعمیر و اصلاح سیستم روشنایی نقطه‌ای را از دیگر فعالیت‌های این طرح عنوان کرد که به صورت خاص مد نظر قرار گرفته است.

او زمان اجرای این طرح را از نیمه اردیبهشت تا ۳۱ شهریورماه امسال اعلام کرد و گفت: برای اجرای طرح راهداری محوری، علاوه بر ۶۴ تیم عملیاتی، ۳۹۰ دستگاه از ماشین آلات سبک و سنگین راهداری به همراه ۴۵۰ نیروی راهدار حضوری فعال دارند.

عراقی زاده اعتبار این طرح را ۳۵۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: استان کرمان در مجموع ۱۸ هزار و ۲۰۶ کیلومتر راه شامل ۵۶ کیلومتر آزادراه، هزار و ۷۲۳ کیلومتر بزرگراه، هزار و ۱۶۷ کیلومتر راه اصلی و هزار و ۶۷۱ کیلومتر راه فرعی دارد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=71767
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.