اختیارات شوراهای اسلامی شهرهای کرمان افزایش یابد

محمدمهدی زاهدی عصر روز گذشته در آیین افتتاح پروژه زیرگذر میدان آزادی افزود: میزان این اختیارات با مدیریت واحد شهری سازگاری ندارد.
وی ادامه داد: قانون شوراهای اسلامی شهر نیز باید اصلاح و مدیریت جامع و هماهنگ شهری راه اندازی شود تا فعالیت ها سریع تر عملیاتی شود.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اکنون طرحی در این زمینه در مجلس شورای اسلامی ارائه شده که باید به سرانجام برسد.
وی با بیان اینکه مجلس طی 2 سال گذشته برای رسیدگی به شهرداری ها تلاش کرده گفت: قانون مالیات بر ارزش افزوده اتفاق بزرگی برای شهرداری ها در راستای توسعه فعالیت های شهری بوده است.
این نماینده مجلس عنوان کرد: فاضلاب شهری کرمان از 18 سال گذشته در حال راه اندازی است که تاکنون تنها 27 درصد شهر زیر پوشش طرح فاضلاب رفته است.
زاهدی افزود: در حال توافق با شرکت میدکو برای احداث فاضلاب شهری هستیم که این شرکت در مقابل از فاضلاب شهر استفاده می کند و همچنین در این زمینه توافقی با وزیر نیرو به زودی در تهران انجام می شود.
وی تاکید کرد: در برخی از مناطق محروم استان کرمان نیاز به احداث زیرساخت ها از جمله پارک، خیابان و فضای سبز وجود دارد که با کمک شورای محلات و هیات امنای مساجد باید عملیاتی شود و در این زمینه ارتباط تنگاتنگ بین دستگاه ها به توسعه شهری کمک می کند.
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی همچنین بیان کرد: بانکی برای پردازش ایده های جوانان برای رفع مشکلات شهری ایجاد شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=25177
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.