استاندار: بم در زمان بازسازی دچار کج‌سلیقگی شده است

استاندار کرمان گفت: شهر بم اندکی در پایان بازسازی آن در زمان زلزله دچار کج‌سلیقگی شده است که اگر 2 الی 3 سال دیگر تداوم پیدا می‌کرد آثار این زخم هم‌چنان در دل شهر باقی نمی‌ماند.

علی زینی‌وند در ادامه سفر خود به شهرستان‌های بافت رابر و ارزوییه صبح امروز به مناسبت سالروز زلزله بم به این شهرستان سفر کرد.

او در محل بهشت زهرای بم گفت: بم باید بم بماند زیرا بم یک قطعه زیبا از هویت ایرانی اسلامی ما است و نباید با مهندسی جدید ترکیب آن را به هم بزنیم همچنین امیدواریم بم از کوچه های خاکی به باغ شهری زیبا مبدل شود.

او اضافه کرد: کوچه‌های خاکی در شان و جایگاه شهر بم و بروات نیست و اینکه 3 هزار کوچه خاکی در این شهرستان وجود دارد بسیار تاسف آور است زیرا شهر بم باید پایتخت باغ شهر زیبایی های ایران باشد نه پایتخت کوچه های خاکی.

زینی‌وند ادامه داد: به پیشنهاد وزیر کشور مبلغ 30 میلیارد تومان جهت جبران خسارت سیل در منطقه سد نساء در دولت تصویب شد زیرا این منطقه به منظور آّب رسانی برای شرق استان کرمان بسیار حیاتی است.

استاندار کرمان تصریح کرد:باید یک سوم کوچه های خاکی بم با ساخت هویتی بم یعنی خشت و گل و کوچه های سنگ فرش و متناسب با باغ شهر تدارک ببینند و از مدرن سازی در شهر بم جلوگیری بعمل آوریم

تامین اعتبار 700 میلیارد تومان برای انتقال آب به شهر بم

زینی‌وند تاکید کرد: اعتباری حدود 700 میلیارد تومان برای انتقال آب برای شهر بم و بروات تامین شده است.

او اضافه کرد: امیدواریم هر چه زودتر با پیگیری های نماینده چهار شهرستان شرقی استان کرمان موضوع آب رسانی در حوزه شرق استان کرمان مرتفع گردد.

استاندار کرمان افزود: محور ارتباطی این منطقه به جنوب شرق کشور بسیار مهم است و مورد عنایت شخص مقام معظم رهبری قرار دارد.

او ادامه داد:برای حل مشکلات جاده استراتژیکی ریگان -جاسک و محور ریگان-بزمان نیاز به عزم جنوب شرق کشوری داریم که امیدواریم در این سفر مشکلات این محورها رفع شود.

در پنجم دی ماه سال 82، زلزله 6.6 ریشتری موجب جان باختن حدود 40 هزار نفر از هم‌وطنانمان در دیار تاریخی بم شد.

امروز هفدهمین سالروز این واقعه اسف بار است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=60869
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.