استاندار: بیمارستان نوریه نمونه‌ اقتصاد مقاومتی است

همزمان با مراسم افتتاحیه بیمارستان جلسه کار گروه رفع موانع سرمایه گذاری درمان در بخش سلامت به میزانی بیمارستان نوریه نیز صورت گرفت.

مریض خانه و معلم خانه طبی نوریه به  عنوان قدیمی ترین بیمارستان کرمان با توجه به قرار گرفتن در یکی از مناطق خوش اب و هوا و گردش پذیر کرمان شرایط مطلوبی برای حضور  گردشگران سلامت دارد.
سال  1296 نورالله خان سنگ بنای مریض خانه و معلم خانه نوریه را گذاشت املاک  ودارایی های خود راخود را باغ وقف کرد و نخستین بیمارستان محلی را بنا ساخت و این بیمارستان جز نخستین بیمارستان های ایران  می باشد و نیز در آثار ملی ثبت شده است.  در تاریخ 22 شهریور 93 با بازدید مسئولین از این بیمارستان تصمیم بر احیای دوباره این بیمارستان نیز گرفته شد و توافق نامه برای احیای بیمارستان و مرمت سر در مخصوص آن نیز امضا شد.

استاندار کرمان در اول صبحت خود برای سازنده اولیه این بیمارستان و متولی این بیمارستان-شیخ محمد هاشمی- طلب آمرزش خواست و از وزیر بهداشت که احداث بیمارستان را به دانشگاه علوم پزشکی هر شهر داد تشکر کرد.
رزم حسینی با اشاره به محدودیت های مالی  گفت: این بیمارستان مخروبه ای بیشتر نبود ولی حالا یکی از بهترین مراکز اعصاب و روان  جنوب شرق کشور می باشد. وی نیز به پروژه های افتتاح شده اشاره کرد و گفت تا پایان سال تحولی اساسی در کرمان علی الخصوص در قلعه و رودبار جنوب صورت می گیرد.

علیرضا رزم حسینی
سخنرانی استاندار کرمان در مراسم افتتاحیه بیمارستان نوریه

او نیز مسايل و مشکلات را برای همه جا خواند و  گفت: «کرمان دارای یک نوع مدیریت جدید است مدیریت جهادی و کرمان در پی بر طرف کردن مشکل بوروکراسی است.»
وی نیز بیان کرد: «که ما در بخش کشاورزی و ارزی و ریالی جز پنج استان اولیه در کشور هستیم و بیمارستان نوریه  نمونه‌ای  از اقتصاد مقاومتی می باشد و با وجود مشکلات فراوان 65 صورت جلسه عمرانی نوشته ایم  و۲۲ بهمن میدون ازادی را بهره برداری می‌کنیم».
وی نیز هنر  مدیریت را  در  مدیریت بحران دانست و گفت :« ما در کنار  کار جاری استانداری کار مهم و مضاعف دیگری که کار توسعه ای است داریم و در سال های اینده به رتبه های بالایی در توسعه دست پیدا می‌کنیم».
او نیز با بیا اینکه سیاست در خدمت اخلاق معنا پیدا میکند گفت: از فعالان سیاسی خواسته ایم که در سیاست هم الگو باشند  الگویی که قانون گرایی عقل گرایی اخلاق گرایی را در خود جای داده باشد.
او نیز علت عقب افتادگی کرمان را در حوزه سلامت را علت تاریخی دانست و افزود: در این دولت این تحرک و توسعه در حوزه سلامت اتفاق افتاده است.

بخش سلامت نیازمند کمک بخش خصوصی

رییس بیمارستان اعصاب و روان نوریه نیز بخش  سلامت و امنیت  را  دو رکن قوام حکومت  معرفی کرد و بیان کرد که  این بیمارستان به نوعی باری از  دوش دولت برداشته است. رجبی زاده نیز بخش سلامت را بخشی خواند که بخش خصوصی کمتر در آن حضور پیدا می کند.

حق دوست رییس دانشگاه علوم پزشکی  نیز گزارشی از روند ساخت های بیمارستان‌های استان ارائه داد و بم را بدترین شهر  در روند ساخت و ساز بیمارستانی معرفی کرد. رییس بیمارستان مهرگان نیز به 4هزار  مریض مداوا شده در این بیمارستان اشاره کرده و گفت : «در همین یک  بیمارستان  130 تخصص و فوق تخصص داریم.»
او نیز به کمبود 4 هزار تخت بیمارستانی استان تا 1404 خبر داد و افزود: وظیفه ما این است که نسبت به این مسائل جدی باشیم و سعی در بر طرف کردن آن داشته باشیم.

در پایان مراسم نیز استاندار کرمان از حجت الله هاشمیان بخاطر زحمات ایشان در ساخت این بیمارستان تقدیر به عمل آورد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=1050
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.