استعفا پشت استعفا

روز شنبه برای شورای شهر کرمان روز پر  از رخدادی  بود یک نفر سوگند نامه قرائت کرد و اعضای شورای شهر کرمان نامه استعفای دو نفر دیگر را امضا کردند.

احمد حسن زاده  عضو علل بدل شورای شهر کرمان پس از استعفای ماه بانو معصوم زاده به عنوان عضو اصلی شورای سوگند نامه یاد کرد و فعالیت خود را در پارلمان شهری کرمان شروع به کار کرد.

اما پس از این سوگند نامه جلسه به بررسی نامه های استعفاهای دو عضو شورای شهر کرمان رسید. علی بهرامی و زهرا ایرانمنش دو عضوی که از لیست امید شورای شهر کرمان بودند نامه استعفای خود را شورا فرستاده بودند.

در متن قرائتی توسط خدادادی عضو شورای شهر کرمان علت کناره گیری ثبت نام برای انتخابات نمایندگی مجلس شورای اسلامی ذکر شده بود.

طبق قوانین شورا به فرد مستعفی اجازه دفاع از استعفا خود داده می شود. علی بهرامی که نامه استعفای خود را زودتر از زهرا ایرانمنش به شورا فرستاده بود به دفاع از استعفای خود پرداخت.

بهرامی در خصوص دلیل استعفای خود گفت: علت استعفای من این است که ما نماینده ای می خواهیم که به جای همایش پیگیر ثبت ملی کرمان  شود. بهرامی معتقد است    کرمان فاصله زیادی با شهرهای مجاور خود دارد و اصالت در ساخت و ساز رعایت نشده و مسائلی از این دست  که احساس کردم پیگیری این موارد از کرمان امکانپذیر نیست.

پس از اظهارات بهرامی موافقین و مخالفین این استعفا صحبت های خود را پیرامون این مساله مطرح کردند که در نهایت استعفای بهرامی با 8 رای موافق و 2 رای مخالف پذیرفته شد.

نوبت به زهرا ایرانمنش رسید

زهرا ایرانمنش که در بین اعضای شورای شهر کرمان بیشترین سابقه فعالیت در شورا را نیز داشت به دفاع از استعفای خود پرداخت.

ایرانمنش در خصوص علت استعفای خود پس از 16 سال فعالیت در شورای شهر کرمان می گوید بعد از 16 سال سابقه زمان آن رسیده است راه را برای جوانان باز کنم.

این عضو مستعفی شورای شهر کرمان همچنین کاهش اختیارات شورای شهر را یکی از دلایل استعفای خود بیان کرد.

در پایان با رای گیری در خصوص استعفای ایرانمنش اعضا با 6 رای موافق و 4 رای مخالف با استعفای تنها بانوی شورای شهر کرمان موافقت کردند.

زهرا لری و فتح والله مویدی به شورا می آیند

پس  از قبول استعفای این دو عضو شورای شهر کرمان به ترتیب زهرا لری و فتح الله مویدی عضو های جایگزین هستند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=28729
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.