اطلاعیه مهم ستاد اربعین حسینی استان کرمان

ستاد اربعین حسینی استان کرمان، طی اطلاعیه ای درباره اعزام زائران کرمانی به عتبات عالیات طی روزهای منتهی به اربعین توضیحاتی را ارائه داد.

به گزارش کرمان نو به نقل از باشگاه خبرنگاران، با توجه به اینکه سفر به عتبات عالیات در اربعین یکی از آرزوهای عاشقان امام حسین (ع) است؛ اما با توجه به شیوع کرونا ویروس این سفر با محدودیت هایی همراه شده است. ستاد اربعین استان کرمان طی اطلاعیه ای درباره اعزام زائران اربعین به عتبات عالیات توضیحاتی را ارائه داد. متن این اطلاعیه به شرح زیر است:

اطلاعیه ستاد اربعین حسینی استان کرمان

صلی الله علیک یا اباعبدالله الحسین (ع)

با عنایت به درخواست‌ها و ابراز تمایل همشهریان عزیز برای حضور در مراسم اربعین حسینی در کشور عراق، ضمن عذرخواهی به واسطه تداوم شرایط کرونایی و محدودیت‌های کشور عراق برای تحقق این امر و ضمن التماس دعا از مردم شریف و نجیب استان بدین وسیله موارد ذیل بر اساس آخرین تصمیمات اتخاذ‌ی در ستاد ملی اربعین حسینی اعلام می شود.

ـ با توجه به شروع بیماری کرونا ویروس در کشور‌های ایران و عراق و تصمیم دولت میزبان مبنی بر اختصاص سهمیه ۳۰ هزار نفری برای اعزام مشتاقان و زائران اباعبدالله الحسن (ع) و با عنایت به تخصیص ندادن سهمیه از سوی ستاد اربعین کشور به استان ها؛ لذا هیچ گونه ثبت‌نام و اعزام عمومی از مردم (با توجه به محدودیت پذیرش اعلام شده) تحت هر عنوان (ثبت نام در سامانه، در کاروان‌ها موکب‌ها و غیره) متصور و و مقدور نبوده و لازم است هم استانی‌های عزیز از هر گونه اقدام برای عزیمت به کشور عراق خودداری کنند.

ـ تمامی مرز‌های زمینی مشترک با کشور عراق برای اعزام زائران و مشتاقان حضور در مراسم اربعین حسینی بسته بوده و هیچ اعزامی از مرز‌های مذکور صورت نمی‌گیرد. بدیهی است عبور غیرقانونی از مرز (تحت هر عنوان) جرم محسوب و با افراد متخلف برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

ـ سهمیه تخصیص یافته (۳۰ هزار نفر) صرفا مختص عوامل و موکب دارانی است که هر ساله در کشور عراق خدمات لازم را به زائران اباعبدالله الحسین (ع) ارائه کرده و افراد اعزامی تنها از طریق مرز‌های هوایی در کشور عراق و با ارائه ویزای لازم پذیرش می شوند. بدین منظور ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا کرونا، تنها اعزام مشروط برای افراد مزبور که ۲ دُز واکسن کرونا را تا تاریخ ۱۹ شهریور ۱۴۰۰ دریافت کردند را مجاز اعلام کرده است.

حمید شمس الدینی

مدیرکل امنیتی و انتظامی و دبیر ستاد اربعین استان کرمان

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=76320
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.