اعطای تسهیلات برای نوسازی بافت فرسوده

رئیس اداره عمران و بهسازی شهری اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان گفته که امسال ۱۴۶۱ فقره تسهیلات به متقاضیان ساخت و بازسازی واحدهای مسکونی در بافت فرسوده واگذار می شود. وی افزود که همه شهرستانهای استان شامل این طرح می شوند و تاکنون ۳۵۵ فقره تسهیلات به بانک مسکن معرفی شده است.
عباس طوفان ادامه داد که این تسهیلات بدون سپرده گذاری است و بانکهای مسکن، رفاه، و صادرات عامل پرداخت هستند. این وام ها ۱۰ ساله و با سود ۱۸ درصد است و هر واحد می تواند ۳۰۰ میلیون ریال تسهیلات دریافت کند.
وی ادامه داد کسانی که بخواهند تسهیلات بیشتری دریافت کنند میتوانند به مدت یک سال ۳۰۰ میلیون ریال در بانک مسکن سپرده گذاری کنند، بعد از یک سال هریک از زوجین ۶۰۰میلیون ریال تسهیلات دریافت می کنند و می توانند در بافت فرسوده به نوسازی یا ساخت و ساز بپردازند.
طوفان افزود که سود بانکی برای بافت فرسوده ۸ درصد و مناطق غیر فرسوده ۹.۵ درصد است. او گفت که این بودجه باید هرچه سریعتر جذب شود و گرنه به شهرهای دیگر کشور جابه جا می شود.
رئیس اداره عمران و بهسازی شهری گفته این سود در سالهای آینده کمتر می شود.
طوفان افزود که ۴ خانه فرهنگ در شهرستانهای مختلف ساخته خواهد شد. در شهرستانهای سیرجان و رفسنجان ۶۳۰ متر زیر بنا و مجموع ۵میلیارد ریال بودجه اختصاص داده شده است.

۴۴۲ هکتار بافت فرسوده در رفسنجان

فرماندار رفسنجان هم که در این نشست حضور داشت گفته ۴۴۲هکتار بافت فرسوده در این شهرستان وجود دارد که برای احیا به متقاضیان تسهیلات با سود پایین ارائه میشود.
حمید ملانوری ادامه داد که ساخت مراکز آموزشی نیز در بافت های فرسوده با مشارکت خیرین در دستور کار است.
فرماندار رفسنجان بیان کرد که بافت فرسوده این شهرستان از نظر مسائل اجتماعی و فرهنگی ضعیف است برای باز آفرینی نیاز به حمایت و کمک ادارات راه و شهرسازی، شهرداری، برق، گاز و غیره نیازمندیم.
ملانوری گفت که مناطقی مثل رستم آباد و رحمت آباد هم جزبافت فرسوده محسوب و نیاز به احیا دارند و مراکز بهداشتی، نیروی انتظامی و… در این مناطق مستقر می شوند.

ساخت خانه فرهنگ رحمت آباد نیازمند تامین اعتبار

شهردار رفسنجان هم که در این جلسه حاضر بود گفت که متقاضیان این تسهیلات از خرداد سال جاری به بانکها معرفی شده اند، تا کنون ۲۸۲واحد مسکن در شهر رفسنجان این تسهیلات را دریافت کرده اند.
علی اکبرپور محمدی افزود که بازپرداخت این تسهیلات ۱۵ ساله و با سود ۱۶درصد است که متقاضیان ۹ درصد سود پرداخت می کنند و مابقی سود را دولت می پردازد.
وی در مورد ساخت سالن ورزشی در شهر رفسنجان گفته ساخت این سالن با کمک شهرداری و مجتمع مس انجام می شود و بودجه آن ۴چهار میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات استانی است.
پورمحمدی ادامه داد که شهرداری زمینی نزدیک به ۱۵۰۰ متر مربع برای ساخت زورخانه اختصاص داده که برای ساخت نیاز به کمک خیرین و نهاد ها هستیم، ساخت خانه فرهنگ رحمت آباد هم نیازمند تامین اعتبار است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=4496
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.