افتتاح تالار بزرگ شهر کرمان در نیمه دوم سال جاری

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نیمه تمام ماندن ساخت تالار مرکزی شهر کرمان اظهار کرد: مدتها عملیات اجرایی تالار مرکزی شهرکرمان متوقف شده و لازم است این پروژه که ۹۵ درصد پیشرفت دارد در روند ساخت آن تسریع و به بهره‌برداری برسد.

“محمدرضا پورابراهیمی” در نشست مشترک با معاونان وزیر ارشاد، مدیرکل پارلمانی و مسولان ارشد وزارت ارشاد و مسئولان صندوق حمایت از هنرمندان با بیان اینکه یکی از مشکلات ما عدم حمایت جدی دولت از هنرمندان در قالب تشکل های حرفه ای است گفت: در استان کرمان با همت هنرمندان، خانه هنرمندان شکل گرفته که بتواند همه گروه ها و رشته های هنری را زیر پوشش گیرد و یک تشکیلات منجسم در ارتباط با فعالیت های هنری بخش خصوصی در کنار دولت باشد.

پورابراهیمی ادامه داد: خوشبختانه ارائه گزارش این اقدامات در استان به وزیر موجب شد مبنا و چارچوبی برای دیگر استانها قرار گیرد که در بخش غیردولتی و خصوصی جموعه های هنری اقدامی داشته باشند.

وی با بیان اینکه در راستای این ماموریت، تشکیل مجموعه شهر هنرمندان استان کرمان است که با خانه هنرمندان توافقات اولیه آن و هماهنگی با استاندار هم صورت گرفته که بتوانیم مجموعه ای از ظرفیت های لازم برای عرضه فعالیت های هنری و فرهنگی در این مجموعه به صورت متمرکز ارائه شود گفت: احداث مجموعه ای از  تالارهای تخصصی مرتبط با رشته های هنری، عرضه محصولات هنری و فرهنگی، واحدهای مسکونی و غیره می تواند در این طرح قرار گیرد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی افزود: درخواست داریم که گزارش اولیه در صورت موافق مورد حمایت جدی قرار گیرد و به عنوان کار آزمایشی در کرمان عملیاتی شود و تسهیلات با نرخ های ترجیحی و کمک بلاعوض برای ساخت را داشته باشیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی درباره جزییات این درخواست نیز گفت: به دو روش می توانیم به این مسئله کمک کنیم، اگر پروژه هنری ساخته شود بعد از 40 درصد ساخت، امکان کمک بلاعوض برای آن خواهد بود و در خصوص وام ها با نرخ های ترجیحی با مبالغ محدود برای هر یک از هنرمندان امکان پذیر است اما مبالغ ایجاد یک مجموعه بزرگ نیازمند تفاهم همکاری بین وزارت ارشاد با صندوق توسعه ملی یا صندوق کارافرینی امید است که در صورت پیگیری در کمیسیون اقتصادی این کار را هم انجام می دهیم.

پورابراهیمی در ادامه با تقدیر از مسئولان استانی در ارتباط با حوزه هنری بیان کرد: در بخش بیمه هنرمندان اتفاق خوبی افتاده و درخواست این است که مابقی افراد واجد شرایط در برنامه زمانبندی مورد توافق قرار گیرند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از صحبت های خود به بحث تالار مرکزی شهر کرمان هم پرداخت و گفت: 95 درصد اجرای این پروژه به پایان رسیده اما متاسفانه مدت‌هاست عملیات اجرایی این پروژه متوقف مانده و لازم است تسریع شود.

پورابراهیمی در ادامه با ابراز گلایه از وضعیت نیروی انسانی اداره ارشاد در بعضی از شهرستانهای کرمان گفت: در شهرستان راور فقط دو نیرو در حوزه مسئولیتی اداره ارشاد در حال فعالیت هستند که به هیچ عنوان پاسخگو نیست و در اعلام استخدامی وزارت ارشاد نامی از شهرستان های کرمان و راور نبود و تلاش می کنیم سهمیه استخدامی را برای شهرستان های محرومی همچون راور اخذ کنیم.

به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، در این جلسه در خصوص وضعیت پروژه تالار بزرگ شهر کرمان نیز معاونان وزیر ارشاد با تایید مطرح شده مباحث گفتند: از دغدغه های جدی ما در حوزه تکمیل مراکز هنری، استان کرمان است که تلاش می کنیم بخشی از حدود 500 میلیون تومان اعتباری که در نظر گرفته شده و از طریق انتشار اوراق است به پیمانکار تحویل شود و نیمه دوم امسال شاهد بهره برداری از این پروژه باشیم.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=36625
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.