امام جمعه کرمان: دولت باید پیشگام مقابله و مبارزه با فساد باشد

حجت‌السلام‌والمسلمین حسن علیدادی‌سلیمانی در نماز جمعه این هفته کرمان با بیان اینکه مبارزه با فساد باید به یک جریان پویا و فعال برای پیشرفت کشور تبدیل شود گفت: دولت باید پیشگام مقابله و مبارزه با فساد باشد.

امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه در آستانه‌ محرم قرار داریم و هیچ حادثه‌ای در تاریخ، نویسندگان، تحلیل‌گران و مخاطبان را مانند عاشورا مشغول خودش نکرده است گفت: هرکس بخواهد این حادثه را بررسی کند حداقل باید حوادث یک قرن قبل‌تر را بررسی کند زیرا عوامل و ریشه‌های این حادثه تلخ تاریخی درون جامعه اسلامی به یک قرن قبل‌تر برمی‌گردد.

وی با ‌بیان اینکه یکی از مصادیق مهم نهی از منکر که ‌امروز شاهد آن هستیم مبارزه با ابعاد‌ فساد است که پیشگام آن باید دولت باشد گفت: دولت باید شفافیت را در دستور کار خود قرار دهد تا از فسادها جلوگیری کند و در جایی که با وجود شفافیت فسادی انجام شد دستگاه قضایی باید قاطعانه با آن برخورد کند و رسانه‌ها به گونه‌ای برخورد کنند که این گفتمان خدشه‌دار نشود.

برخی دانش آموزان زهکلوت در خطر ترک تحصیل ناشی از فقر

حجت الاسلام علی مرادی پور در خطبه های این هفته نماز جمعه بخش زهکلوت با انتقاد از خرابی پل‌های مواصلاتی گفت: هر هفته به علت خرابی جاده و پل‌های موصلاتی در زهکلوت شاهد تصادف هستیم.

امام جمعه موقت بخش جازموریان افزود: متاسفانه هر هفته به علت خرابی جاده و پل‌های مواصلاتی در زهکلوت-دلگان شاهد تصادفات ناگواری هستیم و در زمان بارندگی عبور و مرور قطع می‌شود پل ساختن چقدر زمان می‌برد؟!

او همچنین ضمن یادآوری نزدیک شدن به فصل بازگشایی مدارس بیان کرد: با توجه به اینکه بخش جازموریان از مناطق محروم و کم برخوردار است، سالیانه خیلی از دانش آموزان به علت نداشتن هزینه کتاب و لوازم التحریر دچار مشکل و بعضا ترک تحصیل می‌کنند.
حجت الاسلام مرادی پور گفت: در ثبت نام و گرفتن کتاب به دانش آموزان سخت نگیرید و خیران و مسئولان برای رفع مشکل مالی دانش آموزان همکاری لازم را داشته باشند.

دوچرخه سواری بانوان طبق فتوای مراجع باشد

حجت الاسلام منتظری پور در خطبه های این هفته نماز جمعه انار گفت: امروز دو مسئله اقتصاد و فرهنگ از مسائل اساسی کشور می‌باشد که باید دولت باید به آن توجه کند.
امام جمعه شهرستان انار گفت: اقتصاد مسئله فوری و اولویت امروز کشور و فرهنگ موضوعی مستمر است که باید بطور جدی مورد توجه قرار گیرد.
او افزود:امروز متاسفانه بعضی از دولتمردان با زود انتخاباتی کردن فضای سیاسی کشور، برگزاری کنسرت ها، هم صدا شدن با جنگ روانی دشمنان و موارد دیگر وظائف اصلی خود را که خدمت به مردم است را فراموش کردند.
وی به در خواست نمازگزاران جمعه از شورای تامین، اداره تربیت بدنی و هیئت دوچرخه سواری شهرستان انار اشاره کرد و گفت:با فتوای رهبر معظم انقلاب و سایر مراجع که دوچرخه سواری بانوان را در ملا عام و محافل عمومی جایز ندانسته و حرام می‌دانند باید با اقدام جدی از تداوم چنین برنامه‌هایی در ملا عام جلوگیری بعمل آید.

 سامانه ((دفاعی باور ۳۷۳)) باور ملی ماست

حجت الاسلام والمسلمین رضا احمدی نیک در نماز جمعه این هفته نودژ گفت: سامامه دفاعی باور ۳۷۳ ظهور قدرتمند ایران در عرصه پدافندی است که غروز ملی را به دنبال داشت و شعار ما می‌توانیم بود.
امام جمعه امام جمعه آسمینون (نودژ) گفت: یکی از اولویت ‏های کاری دولت که می‏ تواند ضامن تحقق دیگر کارکرد‌های دولت باشد، مقابله با فساد و شفاف سازی در دستگاه اجرایی است ‫.

احمدی نیک بیان کرد: در این زمینه می‏ توان به چهار ملاحظه اساسی توجه نمود، اول اینکه وظیفه پیشگامی دولت در مبارزه با فساد؛ در مرحله دوم وظیفه دولت در ایجاد بستر‌های شفافیت مالی و در گام سوم پرهیز از حواشی و ورود به عرصه مبارزه عملی و در مرحله چهارم پرهیز از سیاسی کردن گفتمان مبارزه با فساد است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=33482
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.