شهردار راین خبرداد


اولین «خیابان غذا» و پیاده‌راه مستقل در شهر راین راه اندازی می‌شود

کرمان‌نو-شهردار راین از آغاز زیباسازی و بهسازی بلوار افلاطون و اجرای مسیر پیاده‌راه مستقل با هدف ایجاد فضایی مناسب برای راه اندازی اولین خیابان غذا( street food) در راین خبر داد.

به گزارش شامگاه دوشنبه کرمان‌نو، مهدی قائمی گفت: شهر راین یکی از قطب‌های گردشگری استان کرمان به حساب می‌آید و آثار ثبتی و ظرفیت‌های گردشگری زیادی در این شهر قرار گرفته است.

او بیان کرد: گردشگری راین با هدف احیای زندگی شبانه در این شهر کلید خورده است و یکی از گزینه‌هایی که در همین راستا مطرح شد بحث ایجاد خیابان‌هایی چون خیابان «غذا و هنر» بود.

شهردار راین اظهارداشت: این پروژه در دو فاز با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال در خیابانی به طول یک کیلومتر انجام می‌شود

به گفته او فاز اول این پروژه ۱۰ میلیارد ریال و فاز دوم بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

او بیان‌کرد: در فاز دوم فضاهای پیش‌ساخته سنتی برای محل فروش غذا و همچنین صنایع دستی استقرار می‌یابد. قائمی ادامه‌داد: با توجه به اینکه شهر راین شهر ملی چاقوسازی شناخته شده است توسعه گردشگری در کنار صنایع دستی و ایجاد اشتغال و درآمد پایدار برای شهروندان و شهرداری از اولویت‌های ما به شمار می‌رود.

شهردار راین توضیح داد: با اجرای این طرح مسیری برای پیاده راه گردشگری مستقل و خیابان غذا و همچنین محلی برای فروش صنایع دستی ایجاد می‌شود.

او تصریح‌کرد: راه‌اندازی خیابان غذا نشانه‌ای از رویکرد مدیریت شهری در معماری و طراحی شهری با محوریت انسان محور است.

قائمی عنوان کرد: ایجاد خیابان غذا در هر شهر و منطقه‌، بازتابی از فرهنگ بومی آن منطقه محسوب می شود، لذا راه اندازی این خیابان علاوه بر جنبه اجتماعی دارای جنبه فرهنگی نیز است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=104656
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.