سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان:


ایجاد اشتغال در شرق استان کرمان از متوسط استان هم بالاتر است

کرمان نو- سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان گفت:شهرستان های استان کرمان به ۷ دسته تقسیم شده‌اند که منطقه ۴ شامل چهار شهرستان شرقی بم، نرماشیر، فهرج و ریگان است که ایجاد اشتغال در چهار شهرستان شرقی استان کرمان از متوسط استان هم بالاتر است .

حسین مهرابی روز یکشنبه در شانزدهمین جلسه گروه کاری اشتغال و کارآفرینی ویژه شهرستان های شرقی استان کرمان اظهارداشت : در بحث ایجاد اشتغال از بین شهرستان های شرقی استان کرمان ، شهرستان بم از وضعیت مطلوب تری برخوردار است که انتظار می رود به عنوان مادر این چهار شهرستان جلسات و هم‌افزایی بیشتری برگزار کنند تا اثر مثبتی در استان کرمان در بحث اشتغال زایی ایجاد شود.

ایجاد اشتغال جوانان از مسائل مهم حوزه اقتصاد است

او افزود: یکی از مسایل مهم حوزه اقتصاد ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان است که در اقتصاد استان در این باره هدف گذاری شده و مقرر گردید  ۴۳ هزار اشتغال در دستگاه ها و ۱۲ هزار اشتغال هم از طریق مجمع نمایندگان و بانک رسالت ایجاد شود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم اشتغال پایدار ایجاد کنیم و تنها آمار و اعداد ارائه ندهیم لازمه آن ایجاد اشتغال بر مبنای مزیت های موجود است.

او بیان کرد: استراتژی کلی ما درباره اعتبارات و سرمایه گذاری که زیربنای ایجاد اشتغال هستند توزیع سالانه منابع یارانه دار در اقتصاد برای ایجاد اشتغال در قالب های مختلف تبصره ۱۸ و ۱۶ و اشتغال روستایی و رونق تولید است.

او می گوید اگر منابع یارانه دار ما به سمت و سویی که مزیت داریم هدایت نشوند در آینده یکسری بیکار طلبکار خواهیم داشت.

مهرابی تصریح کرد: در حوزه اشتغال چهار موضوع پنجره واحد ، مرکز خدمات سرمایه گذاری ، بحث رفع موانع و گروه کاری اشتغال اجزا و پله های پیوسته یک حرکت اقتصادی به شمار می روند و با یکدیگر مرتبط هستند

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان ادامه داد: در بحث اشتغال ابتدا در پنجره واحد مجوز صادر شده  سپس سرمایه گذاری و  مشکلات موجود رفع شده در نهایت  واحدتولیدی اشتغال ایجاد می شود که تمام حلقه های پیشین و پسین اشتغال باید در نظر گرفته شوند زیرا جداسازی آن ها در بحث اشتغال کمک کننده است .

اعتبارات تبصره ۱۸ شاکله اصلی اعتبارات به شمار می روند

او تاکیدکرد: اصل اشتغال در چند دستگاه صنعت و معدن ،جهاد کشاورزی ،کمیته امداد ، بهزیستی ،میراث فرهنگی و گردشگری و بسیج سازندگی متمرکز شده است که از ۳۰ دستگاه متولی ایجاد اشتغال ، ۹۰ درصد بار به روی دوش این چند دستگاه قرار دارد.

به گفته مهرابی اعتبارات تبصره ۱۸ شاکله اصلی اعتبارات به شمار می روند و طبق قانون کشور هر استانی که زودتر  این اعتبارات را جذب کند می تواند از اعتبارات سایر استان های دیگر که جذب نکرده اند نیز استفاده کند.

او ضمن گلایه از عملکرد برخی شهرستان های استان کرمان برای اقدام نکردن در جذب اعتبارات تبصره ۱۸ گفت: اگر شهرستانی قصد جذب این اعتبارات را  ندارد سهمیه اش را در اختیار شهرستان های دیگر قرار دهد.

الگوی استان کرمان عملکرد شهرستان های سیرجان، بردسیر و رفسنجان باشد

او توضیح داد:در استان کرمان نمی خواهد الگویی را دنبال کنید فقط کافی است ببینید مسئولان شهرستان های سیرجان، رفسنجان و بردسیر چه عملکردی دارند و چگونه از این اعتبارات استفاده می کنند در صورتی که برخی فرمانداران و دستگاه های مربوطه شهرستان های اطراف حتی لیست متقاضیان این تسهیلات را ارسال نمی کنند.

مهرابی تصریح کرد: در پنجره واحد پاسخ استعلامات از ۳۳ روز به ۱۶ روز  رسیده است و هر دستگاهی بالای ۱۵ روز استعلام جواب را ندهد به منزله جواب مثبت درنظر گرفته می‌شود.

به گفته او باید در بحث سرمایه گذاری و اشتغال فضای شفافی بوجود آوریم و از درز اعتبارات یارانه دار دوری کنیم .

مهرابی می گوید در این جلسه توضیحاتی درباره اعتبارات و تسهیلات تبصره ۱۸ اعلام شد که مقرر گردید دستگاه‌ها و شهرستان های چهارگانه تقاضاهای خود را در دبیرخانه تبصره ۱۸ نهایی کنند تا بتوانیم پرداخت های خوبی داشته باشیم .

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان درباره نبود تقاضای تسهیلات تبصره ۱۸ بخش گردشگری چهار شهرستان شرقی استان کرمان اضافه کرد: تقاضای بخش گردشگری در چهار شهرستان شرقی استان یا به دبیرخانه ارسال نشده یا توسط دبیرخانه واصل نشده و مقرر گردید تا روز دوشنبه تقاضاها توسط سازمان میراث فرهنگی کرمان جمع بندی و به دبیرخانه تحویل داده شود .

به گزارش کرمان نو مصوبات جلسه به عنوان یک جایگاه قانونی از گروه کاری به کارگروه استان ارسال و قابل اجرا هستند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=79860
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.