بازگشایی محورهای روستایی خسارت دیده در جنوب کرمان

به گفته مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان کرمان، ۹۳ کیلومتر از راه هایی جنوب استان که در اثر سیلاب دچار آسیب شده بودند ،بازگشایی شد.

مسعود جمیلی روز دوشنبه گفت: با توجه به بارش شدید باران در شهرستان‌های جیرفت، کهنوج، عنبرآباد، رودبار جنوب، فاریاب و قلعه گنج محورهای روستایی این مناطق دچار آسیب شد که با فرو کش کردن سیلاب کار بازگشایی و تیغ زنی این محورها با استفاده از توان دستگاه‌های راهداری آغاز شده است.

جمیلی افزود: هشت آب‌نمای خسارت دیده در چهار شهرستان هم با دستگاه‌های راهداری به صورت موقت اصلاح و زیر بار ترافیک قرار گرفت.

وی از بازگشایی دهانه پل‌ها در محور بزرگراهی جیرفت – کهنوج توسط عوامل راهداری کهنوج خبر داد و گفت: با توجه به تخریب دریواسیون در محور کهنوج – فاریاب در محدوده کلکسورک هم یکهزار و ۲۰۰ متر از این محور دچار آب بردگی شانه، شیب شیروانی و تخریب ۳۴ تابلو و علایم حاشیه راه شد که با فرو کش کردن آب حاشیه محور کار بازسازی و شانه سازی آن به زودی انجام خواهد شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان کرمان گفت: در شهرستان رودبار جنوب هم در مناطق کوهستانی ۷۰ کیلومتر محور توسط یک دستگاه بولدوزر در حال تیغ زنی است.

وی از بازگشایی و تیغ زنی ۱۵ کیلومتر از محور روستایی میجان خبر داد و گفت: با توجه به قرار گرفتن جاده این روستا در بستر و حاشیه رودخانه در زمان بارندگی و بروز سیلاب آسیب جدی می‌بیند.

سیلاب روز گذشته در  منطقه جنوب کرمان  ۹ میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان خسارت به زیرساخت‌ها وارد کرد.

جنوب استان کرمان از هفت شهرستان با جمعیت یک میلیو

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=36096
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.