بزرگترین نیروگاه خورشیدی جنوب شرق آماده بهره‌برداری

علیرضا رزم حسینی در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان گفت که تفاهم نامه ای در این زمینه با حضور مشاور رئیس جمهوری و وزیر نیرو امضا می شود.
وی افزود که پیش از ابلاغ سیاست اقتصاد مقاومتی در حوزه مردمی کردن اقتصاد از طریق بنگاه ها و موسسات پیشران اقتصادی، ۳ سال و نیم قبل بنیاد مستضعفان توسعه قلعه گنج را پذیرفت و موفقیت های زیادی در این منطقه داشت که مورد تایید رهبری بود و پس از این موفقیت استان کرمان به هشت زون (منطقه) اقتصادی تقسیم شد.
استاندار کرمان گفته مناطق جغرافیایی استان با قرارداد و امضای وزیر کشور برای توسعه اقتصادی به بیش از ۲۱موسسه واگذار شد و خوشبختانه کارنامه خوبی رقم خورده است .
وی افزود که ظرفیت‌های ناشناخته استان را شناسایی و از آن به صورت بهینه برای توسعه کرمان استفاده می کنیم، همچنین برای سهولت حضور سرمایه گذاران بورکراسی دولتی را حذف کردیم.
رزم حسینی ادامه داد که مدل توسعه معین اقتصاد مقاومتی بخش گلباف می تواند به توسعه کشور و استان کمک کند و با استفاده از ظرفیت مردمی می توان این استان و استان های مجاور را اداره کرد.
وی گفته در استان کرمان چند سیاست را از بدو دولت یازدهم آغاز کردیم که مورد اقبال همگان و تایید رئیس جمهوری و وزیران دولت قرار گرفته است.
استاندار کرمان با بیان اینکه نخستین سیاست در کرمان میانه روی و اعتدال بود افزود که تمامی جریان‌ها را در جهت توسعه استان همراه کردیم و حمایت و محوریت امام جمعه کرمان آیت‌الله جعفری موجب شد امروز در استان حاشیه و نزاع سیاسی وجود نداشته باشد لذا این سیاست پایدار است.
وی بیان کرد که تمامی ارکان حکومت را در توسعه استان مشارکت دادیم زیرا کمک دولت به تنهایی در توسعه کافی نیست. مشارکت همگان در مثلث توسعه اقتصادی موثر است و تریبون نماز جمعه به فرهنگ سازی اقتصاد مقاومتی کمک کرده است.
در این نشست تفاهم نامه همکاری ایجاد پهنه های ویژه انرژی های تجدید پذیر (کرمان پایتخت انرژی تجدیدپذیر کشور) به میزان ۲ هزار مگاوات نیروگاه خورشیدی طی مدت زمان ۱۰ سال بین استاندار کرمان و مشاور رئیس جمهوری منعقد شد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=12706
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.