در نشست عمومی شورای شهر کرمان مطرح شد


نام بلوار «آیت‌الله صدوقی» به بلوار «شهید حاج قاسم سلیمانی» تغییر کرد

در نشست عمومی شورای شهر با رای اعضای شورای شهر بنا شد نام بلوار آیت‌الله شهید صدوقی به بلوار شهید حاج قاسم سلیمانی تغییر کند. همچنین قرار شد نام‌ خیابانی به نام آیت‌الله صدوقی به زمان دیگری موکول شود.

به گزارش کرمان‌نو در پنجاهمین نشست عمومی شورای شهر برای تغییر نام بلوار شهید صدوقی به بلوار شهید حاج قاسم سلیمانی تصمیم گرفته شد. البته برخی از اعضای شورای شهر مانند فتح‌الله مویدی با این تغییر نام مخالف بودند و تاکید می‌کردند که آیت‌الله صدوقی یک مبارز انقلابی و شهید محراب است که تغییر نام ایشان کار درستی نیست. اما تعداد دیگری از اعضای کمیسیون فرهنگی شورای شهر اصرار داشتند باید خیابان مهمی به نام حاج قاسم گذاشته شود و بعدا خیابان درخوری برای آیت الله صدوقی پیدا می‌کنیم.
روز گذشته از مجسمه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در میدان آزادی کرمان نیز رونمایی شده است، این مجسمه در ایام عید غدیر در وسط میدان آزادی کرمان نصب شد.
این در حالی‌ست که یکی از بزرگترین بلوارهای کرمان که در طرح تفصیلی کرمان پیش از این به نام ۴۵ متری کوثر معروف بود در دوره پنجم شورای شهر به نام شهید حاج قاسم سلیمانی تغییر کرده بود البته هنوز بخش کوچکی از این بلوار افتتاح شده است.

به مدت یک ماه مجوز جدید حفاری برای فاضلاب را ندهید

سخنگوی شورای شهر کرمان در انتقاد از پروژه فاضلاب شهری کرمان گفت:« شرکت حفاری بدون مجوز برخی خیابان‌ها را حفاری می‌کند.»
کمساری گفت برای اینکه درس عبرتی برای شرکت حفاری فاضلاب شود به مدت یک‌ماه مجوز حفاری جدید به این شرکت ندهید.
در نشست عمومی شورای شهر کرمان سخنگوی شورای شهر با انتقاد از حفاری بدون مجوز در خیابان فردوسی برای پروژه فاضلاب کرمان گفت: یک روز کامل خیابان فردوسی را دچار ترافیک سنگین کردند و با پیگیری متوجه شدیم اصلا مجوز نداشتند.
کمساری ادامه داد: برای اینکه درس عبرتی شود درخواست می‌کنم یک ماه مجوز حفاری جدید به این شرکت داده نشود.

بانک ملی ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به شهرداری کرمان می‌دهد

شهرداری کرمان قصد دارد ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات از بانک ملی برای خرید ماشین‌آلات عمرانی دریافت کند که کلیات دریافت این تسهیلات در شورای شهر کرمان تصویب شد.
به گزارش کرمان‌نو در نشست عمومی شورای شهر کرمان، مطرح شد پیش از این در بودجه ۱۴۰۱ سقف دریافت وام برای شهرداری کرمان ۱۹۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است که شهرداری کرمان قصد دارد ۱۰۰ میلیارد تومان آن را برای خرید ماشین‌آلات عمرانی از بانک ملی دریافت کند.
همچنین شهرداری کرمان حدود ۳۵ میلیارد تومان به ماشین آلات عمرانی نیاز دارد که قرار است موسسه ملل این ماشین‌آلات را خریداری کند و به شهرداری کرمان بدهد و شهرداری به موسسه ملل در قالب اقساط تسهیلات پرداخت کند.
همچنین علیرضا نادری رئیس شورای شهر کرمان با دریافت تسهیلات از موسسه ملل مخالفت کرد اما مابقی اعضای شورای شهر موافق بودند.
در نهایت قرار شد شهرداری جزییات دریافت تسهیلات را به شورای شهر ارايه کند.

۵۰ درصد کسری بودجه داریم

مویدی عضو شورای شهر کرمان در نشست علنی امروز شورای شهر در ادامه بحث دریافت تسهیلات شهرداری کرمان از بانک‌ها گفت با گذشت ۴ ماه از سال فقط نصف بودجه‌ای که باید در این ۴ ماه باید تامین می‌شده، تامین شده است و حدود ۵۰ درصد کسری بودجه داریم.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=92373
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.