بهزیستی کرمان: پذیرش جدید در کمپ ترک اعتیاد اجباری نداریم

مدیرکل بهزیستی استان کرمان گفت: برای پیشگیری از شیوع کرونا، در حال حاضر پذیرش افراد جدید در کمپ ماده 16 یا همان مرکز ترک اعتیاد اجباری، انجام نمی‌شود.

عباس صادق زاده در گفت و گو با «کرمان نو» افزود: با توجه به اینکه در کمپ ماده 16 از معتادان خیابانی، کارتن خواب ها و بسیاری از افراد با شرایط بهداشتی حداقلی و نامناسب نگهداری می‌شود، فعلاً پذیرش افراد جدید ممنوع است.

وی ادامه داد: افرادی هم که از قبل در این کمپ بوده‌اند، در قرنطینه هستند و تا زمانی که جواب تست سلامت آنها مشخص نشود، مرخص نمی‌شوند.

ورود و خروج افراد به مراکز بهزیستی کنترل می شود

مدیرکل بهزیستی استان کرمان گفت: از آنجایی که ممکن است یک فرد ناقل ویروس کرونا باشد، بنابراین در شرایط کنونی ورود و خروج افراد به مراکز ما با کنترل انجام می‌شود.

صادق زاده بیان کرد: برای بازدید از مراکز بهزیستی افراد باید با لباس مخصوص، روپوش‌های بهداشتی، ماسک و دستکش وارد شوند.

وی افزود: کسانی که ما از آنها نگهداری می‌کنیم، اکثراً سالمند و معلولینی هستند که نمی‌توانند بهداشت فردی خود را کامل رعایت کنند، بنابراین باید حداکثر نکات بهداشتی رعایت شود.

تمامی مراکز بهزیستی ضدعفونی شده است

صادق زاده عنوان کرد: در مراکز شبانه‌روزی تمامی تمهیدات بهداشتی را انجام داده‌ایم و همه مکان‌هایی که امکان داشته، ضدعفونی شده است.

به گفته وی مراکز روزانه توان بخشی که شامل معلولان، سالمندان و بچه‌های اوتیسم و غیره می‌شوند، با توجه به اعلام دانشگاه علوم پزشکی کرمان و دستور استاندار برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا تعطیل می‌شوند.

پرداخت سرانه خرید ماسک و وسایل بهداشتی

مدیرکل بهزیستی استان کرمان در ادامه گفت: ما برای مراکز خود مواد ضدعفونی تهیه کرده‌ایم و برای مراکز شبانه روزی نیز سرانه اعتباری داده‌ایم تا وسایل بهداشتی فردی خود را تهیه کنند.

وی افزود: اعتباری که به خرید وسایل بهداشتی به آنها تعلق گرفته است، نفری 30 هزار تومان برای افراد تحت پوشش و نفری 50 هزار تومان برای کارکنان این مراکز بوده است.

صادق زاده به صراحت گفت: از آنجایی که ما موفق نشده‌ایم به صورت کلی ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی شخصی را تهیه کنیم، هزینه را به افراد داده‌ایم تا بتوانند برای خودشان وسایل مورد نیاز را بخرند.

به گفته وی ضدعفونی کردن مراکز بهزیستی در بعضی موارد به‌طور روزانه و در موارد دیگر هفته‌ای یک الی 2 بار انجام می‌شود.

مدیرکل بهزیستی معتقد است: نه تنها امروز که ویروس کرونا در جامعه شیوع پیدا کرده است بلکه در همه حال باید پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های مسری را جدی گرفت.

وی افزود: مشکلی که در جامعه امروز وجود دارد، این است که خیلی‌ها از پیشگیری می‌گویند اما عمل نمی‌کنند.

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=43777
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.